Kredita laajentaa Suomeen - haluaa tarjota pk-yrityksille paremman saatavuuden oikeanlaiseen rahoitukseen

Autettuaan onnistuneesti 20 000 pientä ja keskisuurta yritystä Ruotsissa, Kredita lanseeraa ilmaisen palvelunsa Suomessa. Kredita on Suomessa ainut yritysrahoituksen kilpailutuspalvelu, joka tarjoaa pääsyn yrityslainoihin, kaupallisiin kiinteistölainoihin sekä laskurahoitukseen yhdellä hakemuksella.

Pk-yritysten haastavat rahoitusolosuhteet

Kun perinteiset pankit ovat jatkuvasti vähentäneet riskinottohaluaan, yhä suuremmalla osalla suomalaisista yrityksistä on ollut vaikeuksia täyttää lainarahoituksen vähimmäisvaatimukset. Ongelmia ovat aiheuttaneet erityisesti kiristyneet vakuus- ja oman pääoman vaatimukset sekä kasvanut rahoituksen hinta. Haastetta on lisäksi pahentanut koronapandemia ja korkea inflaatio.

Vahva pohja Ruotsin markkinoilta

Vuodesta 2018 Kredita on uudelleenmääritellyt Ruotsin pk-yritysten rahoitusmarkkinoita toimien brändinimellä Krea. Koneoppimisen pohjalle rakennettu alusta tarjoaa yrityksille saumattoman pääsyn erilaisiin rahoitusvaihtoehtoihin. Ruotsissa yrittäjien luottamuksen ansainnut Krea on auttanut jo yli 20 000 ruotsalaista pk-yritystä saamaan oikeanlaista ulkoista rahoitusta. Seurauksena alusta on saanut käyttäjiltään Trustpilotissa arvosanan 4,7/5.

Erikoistunut yritysten rahoitukseen

Kredita toimii samanlaisella tarjoamalla kuin Krea Ruotsissa, keskittyen yksinomaan yritysrahoituksen kilpailutukseen. Firma onkin rakentanut alustansa sekä organisaationsa nimenomaan tätä tarkoitusta varten.

Kreditan CCO:n Carsten Lethin mukaan keskittyminen pelkästään yritysrahoitukseen on Kreditalle selvä etu:

”Yritysrahoitukseen erikoistuminen mahdollistaa räätälöidyn palvelun tarjoamisen. Yritykset kokevat, että Kreditan alustalla on helppo tehdä kattava lainahakemus, mikä puolestaan ​​varmistaa, että he saavat parhaita mahdollisia tarjouksia.”

Kreditan teknologia tukee yrittäjiä lainahakemuksen tekemisessä keräämällä tietoja yrityksestä automaattisesti useista eri lähteistä. Laajemman ja kattavamman datan avulla lainanantajat voivat tehdä tarkemman riskinarvioinnin yrityksestä, mikä usein johtaa korkeampiin lainan hyväksymisprosentteihin ja parempiin ehtoihin. Kreditasta tulee lanseerauksensa jälkeen ainoa alusta, jossa on yhdistetty yrityslainojen, laskurahoituksen ja kiinteistölainojen tarjonta.

”Olemme auttaneet monia yrityksiä Ruotsissa, joten näemme Suomen olevan meille seuraava luonnollinen askel. Olemme saaneet paljon oppia pk-yritysten tukemisesta erilaisissa markkinaolosuhteissa, kuten viimeaikaisen pandemian ja nykyisen hintainflaation aikana. Uskomme, että suomalaiset pk-yritykset ansaitsevat paremman rahoituksen saatavuuden tulevien haasteiden voittamiseksi." sanoo Carsten Leth, CCO.

Tehokkuutta teknologian avulla

Kun hakemus on luotu, Kredita alkaa heti kerätä tarjouksia eri pankeilta ja muilta lainanantajilta. Rahoitustarjoukset esitetään 24 tunnin sisällä yritykselle, joka sitten arvioi hakemukset, ja valitsee vaihtoehdon parhailla ehdoilla. Kreditan asiakaspalvelutiimi on tukemassa hakijaa koko prosessin ajan.

Kredita on täysin itsenäinen palvelu ja yrittäjien vapaasti käytettävissä. Yritys on yksityisessä omistuksessa ja sen johtoryhmällä on laaja kokemus rahoituksesta ja teknologiasta. Kreditaa tukee myös joukko maineikkaita ruotsalaisia fintech-sijoittajia.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:
Carsten Leth, Kaupallinen johtaja, Kredita
Sähköposti: carsten.leth@krea.se
Puhelinnumero: +46 72 719 66 59

Kreditan digitaalinen vertailualusta helpottaa pk-yrityksiä löytämään oikeanlaista rahoitusta parhailla mahdollisilla ehdoilla. Olemme auttaneet yli 15 000 ruotsalaista yritystä tarjoamalla vertailua monien eri lainanantajien ja pankkien välillä. Palvelu on kokonaan digitaalinen, ja se auttaa yrityksiä löytämään, vertailemaan ja saamaan rahoitusta ilman vaivaa 3 000 000 euroon asti.