KTA-Yhtiöt Oy osti Cortex Oy:n

Report this content

KTA-YHTIÖT OY TIEDOTE 2003-01-15 julkaisuvapaa Yrityskauppa teknisessä tukkukaupassa KTA-Yhtiöt Oy osti Cortex Oy:n Suomen johtava graafisen alan palveluyritys KTA-Yhtiöt Oy on ostanut pakkaus- ja leipomoalan johtavan palveluyrityksen Cortex Oy:n liiketoiminnan. Kaupan myötä molempien yritysten asema vahvistuu ja ne saavat resursseja toiminnan kehittämiselle ja edelleen kasvattamiselle. KTA-ryhmän liikevaihto vuonna 2002 oli yli 20 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 50 henkilöä. Cortexin liikevaihto vuonna 2002 oli noin 12 miljoona euroa ja sen palveluksessa on 30 henkilöä. KTA-Yhtiöt Oy ja Cortex Oy jatkavat toimintaansa itsenäisinä yrityksinä, omilla nimillään ja organisaatioillaan. Molemmilla yrityksillä on vuosikymmeniä kattava kokemus alansa maahantuonti- ja tukkupalveluista, myynnistä, huolto- ja varaosapalvelusta sekä asiakaskoulutuksesta. Vuonna 1910 perustetulla KTA-Yhtiöillä on Suomen lisäksi vahva asema Baltiassa sekä Pietarin talousalueella. Cortexilla on sisaryhtiö Virossa. KTA:n toimittamien Fuji -järjestelmien, laitteiden ja materiaalien yksinmyyntioikeus kattaa Suomen ja Baltian. Palvelukyky ja markkina-asema vahvistuu "Yrityskaupan johdosta kahden yksityisomisteisen ja omien alojensa johtavan maahantuontiyrityksen palvelukyky ja asema vahvistuu. Yhdistämällä yritysten parhaat osaamisalueet lisäämme yritysten tehokkuutta merkittävästi. Lisäksi kauppa vahvistaa molempien yritysten markkina-asemaa myös Baltiassa", toteaa tj. Gustaf Diesen. Cortexin nykyinen toimitusjohtaja Göran Åhman jää eläkkeelle, mutta jatkaa Cortex Oy:n hallituksessa. Cortexin toimitusjohtajana 1.1.2003 alkaa toimia KTA-Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Gustaf Diesen. Hän jatkaa myös KTA:n toimitusjohtajana. Lisätietoja antaa: KTA-Yhtiöt Oy: TJ Gustaf Diesen, puh (09) 759 07260, 0400 602 426 gustaf.diesen@kta.fi,www.kta.fi KTA-Yhtiöt Oy muodostaa emoyhtiönsä KTA-Data Oy:n ja Data Engineering Oy:n kanssa suomalaisen yksityissomisteisen graafisen alan yritysryhmittymän. Vuonna 1910 perustettu KTA-Yhtiöt Oy on Suomen ja Baltian johtava graafisen alan palvelu- ja asiantuntijayritys, joka tuo maahan, asentaa, ja huoltaa alansa huipputuotteita, laitteita ja järjestelmiä, esim. Fuji, Krause ja Lüscher CTP -laitteita ja esim. GretacMacBeth mittalaitteita. Päätuoteryhmissään KTA:lla on johtava markkina-osuus Suomessa ja kaikissa Baltian maissa. Sitomomateriaaleista huomattavimmat ovat mm. Kappa/Eskaboard ja VanHeekScholco/Brillianta. KTA-Data Oy harjoittaa graafisen alan huoltotoimintaa ja on KTA- konsernin emoyhtiö. Data Engineering Oy on maailmanlaajuisesti toimiva painoviestintäteollisuuden automaatio - ja laadunvalvontajärjestelmien kehittäjä ja valmistaja. KTA:lla on vuosikymmenten yhteistyö maailmanmerkkien valmistajien kanssa ja tiivis kumppanuussuhde Suomen johtaviin graafisen alan asiakasyrityksiin. KTA-ryhmän liikevaihto vuonna 2002 oli 20 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli n. 50 henkilöä. Cortex Oy on vuonna 1960 perustutettu teknistä tukkukauppaa harjoittava yritys, joka tuo maahan pakkauskoneita ja tarvikkeita, leipomokoneita sekä merkintälaitteita ja -tarvikkeita. Huolto varaosapalvelu ja tekninen koulutus kuuluvat toimintaan. Yrityksen pääkonttori ja osa toiminnasta sijaitsee Helsingissä, myyntikonttori, hallinto, varasto sekä tekninen asiakaspalvelu on Tampereella. Myyntiorganisaatio kattaa koko maan. Yrityksen liikevaihto vuonna 2002 oli noin 12 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa työskenteli 30 henkilöä. - - - - - tiedote päättyy- - - ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/15/20030115BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/15/20030115BIT00180/wkr0002.pdf