Suoraa kuvaa ohjauspaneeliin KUKA.VisionTechin avulla

Report this content

KUKA.VisionTech on kokonaan robotin ohjausjärjestelmään integroitu täydellinen konenäköjärjestelmä, jossa on räätälöity liittymä kameroille. Kukan uuden järjestelmän mukana toimitetaan luotettavaksi havaittu työkalukirjasto, joka on alan standardi toistettavissa konenäköratkaisuissa. Tämän ansiosta järjestelmän konfigurointi on helppoa.

KUKA.VisionTech on Kukan ensimmäinen kokonaan robotin ohjauspaneeliin integroitu konenäköjärjestelmä. Järjestelmä ratkaisee erilaisia tehtäviä, kuten robotinohjaus, laaduntarkkailu, standardisoitujen teollisuuskoodien luku jne.

Uusi konenäköjärjestelmämme on erittäin joustava käyttää sen ansiosta, että konfigurointi tapahtuu kokonaan yhdellä ja samalla SmartPADilla, sanoo Kuka Nordicin Pohjoismaiden myyntipäällikkö Joacim Lorentsson. Ohjelmointi tehdään suoraan WorkVisual-ympäristössä.

KUKA.VisionTechin avulla on mahdollista integroida jopa kolme kameraa robottia kohden. Yritys tarjoaa täydellisen, kameran, linssit ja kaapeloinnin sisältävän järjestelmän, mikä mahdollistaa asennuksen kaikkiin Kukan pohjoismaisilla markkinoilla myymiin robottityyppeihin.

–  Konenäköjärjestelmämme on helppokäyttöinen, ja operaattorit näkevät suoraa kuvaa järjestelmästä robotin SmartPADilta, Joacim Lorentsson sanoo.

Kuka Nordicin mukaan KUKA.VisionTech on kustannustehokas ohjelmisto järjestelmässä käytettävien kameroiden määrästä riippumatta. Ohjelmiston vaatima laitteisto kuuluu vakiona yrityksen KR C4-ohjaukseen.

Lisätietoja:
KUKA Nordic AB
Carola Andersson, Markkinointi
A Odhners Gata 15
S-421 30 Västra Frölunda
Puhelin 46 (0)31 726 62 68
carola.andersson@kuka.se

news@kuka.se
www.kuka.se

KUKA Roboter GmbH, Augsburg on osa KUKA AG:ta ja luetaan maailman johtaviin teollisuusrobottien toimittajiin. Yrityksen ydinosaamisalueisiin kuuluvat teollisuusrobottien, ohjausjärjestelmien ja ohjelmistojen kehitys, tuotanto ja myynti. Yritys on markkinajohtaja Saksassa ja Euroopassa ja on maailmanlaajuisesti sijalla 3.  KUKA Robot Group työllistää n. 3400 työntekijää eri puolilla maailmaa. Liikevaihto vuonna 2013 oli 754,1 miljoonaa euroa. 28 tytäryhtiötä ovat läsnä tärkeillä markkina-alueilla Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa. KUKA Nordic AB on KUKA Roboter GmbH:n tytäryhtiö. Pääkonttori sijaitsee Göteborgissa Ruotsissa.

Avainsanat: