Kuusamon Juustolta neljä vuoltavan hyvää uutuutta

Report this content

Suomen pohjoisin juustola hemmottelee laatua arvostavia hyvän ruuan ystäviä uusilla vuoltavilla herkuttelujuustoilla, jotka ovat kunnianosoitus niiden alkuperälle sekä suomalaiselle luonnolle.

Neljä juustouutuutta ovat intensiivisen makea ja pähkinäinen Maasdam XO, täyteläinen ja ryhdikäs Vuoristojuusto sekä tietääksemme ensimmäinen suomalainen Savustettu Gouda, jonka kermainen ja karamellimainen maku vie kielen mennessään, sekä hienovarainen Emmental XO. Uutuusjuustot on suunniteltu sekä arkeen sekä juhlaan ja ne tarjoavat mielenkiintoisia kotimaisia vaihtoehtoja tähän tuontijuustojen hallitsemaan kategoriaan.

”Kotimainen juusto on ulkomaisia tuontijuustoja vastuullisempi valinta, kun esimerkiksi pitkiä kuljetusmatkoja ei tarvita”, kertoo Kuusamon Juuston toimitusjohtaja Jarmo Oksman.

Kansainvälisyyttä tuotteisiin tuo niiden pehmeä rakenne, joka on täydellinen siihen, että juustosta voi ronskisti vuolaista haluamansa herkkupalan. Suomalaiskansallinen juustohöylä kun ei ole kovin tunnettu monissa juustomaissa, joissa tällaisia herkkujuustoja suositaan.

Tuotteiden 175 gramman pakkauskoko on tarkkaan mietitty. Sen ansiosta juusto ei lopu kesken, mutta ei myöskään jää lojumaan jääkaappiin tai päädy roskiin. Näin ruokahävikin määrä kotona saadaan vähennettyä.

Kuusamon Juuston uudessa tuoteperheessä käytetään ympäristöystävällistä pakkausmuovia. Osa pakkauksen polyeteenistä on korvattu uusiutuvalla, kasvipohjaisella raaka-aineella.

”Kuusamo-herkuttelujuustot ovat kunnianosoitus niiden alkuperälle sekä suomalaiselle upealle luonnolle. Siksi ne tuovat palan suomalaista mielenmaisemaa juustohyllyyn ja vetoavat suomalaiseen kuluttajaan”, toteaa Oksman.

Kuusamo-juustot ovat saatavilla syyskuun alusta alkaen valtakunnallisesti K-ryhmän ja S-ryhmän ruokakaupoista sekä Food Market Herkusta.

Savustettu Gouda, 175 g
Savuinen, pehmeä, kermainen, suolainen, karamellimainen ja kiteinen. Rasvaa 28 prosenttia.

Emmental XO, 175 g
Voimakas, hienovarainen, miellyttävän hapokas ja aavistuksen pähkinäinen. Rasvaa 31 prosenttia.

Vuoristojuusto, 175 g
Täyteläinen, ryhdikäs, mieto, aromirikas ja miellyttävän hapokas. Rasvaa 32 prosenttia.

Maasdam XO, 175 g
Voimakas, pehmeä, pähkinäinen, makeahko ja intensiivinen. Rasvaa 28 prosenttia.

Lisätietoja antaa:
Jarmo Oksman, toimitusjohtaja
Kuusamon Juusto
jarmo.oksman (a) kuusamonjuusto.fi

Kuusamossa on vahvat perinteet juustojen valmistuksesta, sillä meijerissä on valmistettu erilaisia juustoja jo 55 vuotta, toisin sanoen vuodesta 1964 alkaen. Tällä hetkellä tuotevalikoimaan kuuluvat emmental-, edam-, gouda-, maasdam- ja kermajuustot. Lisäksi Kuusamon Juusto valmistaa savujuustoja, sulatejuustoja, erilaisia raasteita ja murujuustoa. Meijeri valmistaa myös proteiinijauheita ja laktoosia, jotka kuivataan juustoherasta. Valtaosa tuotannosta myydään kotimaahan, mutta osa tuotannosta menee myös vientiin.