KAUPANKÄYNTI UUDEN KYRO OYJ ABP:N JA TECNOMEN HOLDING OYJ:N OSAKKEILLA

KAUPANKÄYNTI UUDEN KYRO OYJ ABP:N JA TECNOMEN HOLDING OYJ:N OSAKKEILLA ALKAA Kyro Oyj Abp:n jakautuminen tuli voimaan ja merkittiin kaupparekisteriin 31.3.2001. Samalla rekisteröitiin jakautumisessa syntyvät uudet yhtiöt Kyro Oyj Abp (Kyro) ja Tecnomen Holding Oyj (Tecnomen Holding). Kaupankäynti Kyron ja Tecnomen Holdingin osakkeilla alkaa tänään Helsinin Pörssin päälistalla. Kyron kaupankäyntitunnus on KRO1V, ISIN- koodi FI0009010219 ja pörssierä 200 osaketta. Tecnomen Holding Oyj:n osakkeen kaupankäyntitunnus on TEN1V, ISIN-koodi FI0009010227 ja pörssierä 200 osaketta. Uuden Kyro Oyj Abp:n osakkeet sijoitetaan muu teollisuus - ja Tecnomen Holding Oyj:n tietoliikenne ja elektroniikka - toimialaryhmään. Kyro Oyj Abp:n jakautuminen on osa Kyro-konsernin rakennejärjestelyä, joka käsittää jo toteutuneen Tecnomen Oyj:n (Tecnomen) listautumisen Helsingin Pörssiin, nyt voimaan tulleen jakautumisen uudeksi Kyroksi ja Tecnomen Holdingiksi sekä suunnitellun Tecnomenin sulautumisen Tecnomen Holdingiin. Sulautumisessa Tecnomenin osakkeenomistajat saisivat sulautumisvastikkeena Tecnomen Holdingin osakkeita ja Tecnomenin noteeraus Helsingin Pörssin päälistalla jatkuisi sulautumishetkeä edeltävään pörssipäivään saakka,joka olisi syksyllä 2001. Tecnomen Holdingin ja Tecnomenin yhtäaikainen noteeraus Helsingin Pörssin päälistalla on siten suunnitelman mukaan rakennejärjestelyn välivaihe, joka päättyy sulautumisen voimaantuloon. Sulautumisen jälkeen Tecnomen Holding jatkaa Tecnomenin liiketoimintaa. Sulautumisen toteutumiseksi Tecnomenin ja Tecnomen Holdingin hallitusten on hyväksyttävä sulautumissuunnitelma, minkä jälkeen sulautumissuunnitelma esitetään osakkeenomistajien hyväksyttäväksi molempien yhtiöiden yhtiökokouksissa. Kyro Oyj Abp / Tecnomen Holding Oyj Pentti Yliheljo Toimitusjohtaja Lisätietoja: Kyro Oyj Abp, talousjohtaja Veli Kronqvist, 0400-838 140 Sijoittaja- Kyro Oyj Abp, viestintäjohtaja Mika Nevalainen, suhteet: p. 0400-882 024 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010402BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010402BIT00030/bit0001.pdf