KYRO OYJ ABP:N TAMGLASS VAHVISTAA TOIMINTOJAAN ETELÄ-AMERIKASSA

KYRO OYJ ABP:N TAMGLASS VAHVISTAA TOIMINTOJAAN ETELÄ-AMERIKASSA Kyro-konserniin kuuluva Tamglass Ltd. Oy vahvistaa toimintojaan Etelä- Amerikassa perustamalla uuden yhtiön ja aloittamalla turvalasikoneiden ja -tuotantolinjojen valmistuksen Brasiliassa. Perustettavan Tamglass South America Ltda:n rekisteröinti on saanut valtion ja sijoituspaikan osa- valtion hyväksynnän. Uuden Sao Pauloon sijoittuvan tuotantolaitoksen perustamisen myötä Tamglassilla on valmistusta kolmessa maanosassa. -Markkina-aseman vahvistaminen Etelä-Amerikassa on merkittävä osa Tamglassin maailmanlaajuista kasvustrategiaa. Brasilia on kokonsa puolesta kiinnostava ja kasvava markkina-alue. Maassa käytettävän tasolasin kysyntä on kasvanut noin 20 % vuodessa. Paikallinen valmistus helpottaa asiakkaiden rahoitusjärjestelyjä ja eliminoi valuuttariskejä, ja lisäksi Brasilia luo luontevan kanavan muihin Mercosur-maihin, Tamglass Ltd. Oy:n toimitusjohtaja Pentti Yliheljo toteaa. Tamglass South America Ltda. keskittyy valmistamaan ja myymään taso- karkaisulinjoja sekä taivutusuuneja erityisesti rakennuslasivalmistajien tarpeisiin Brasiliassa. Lisäksi yhtiö vastaa Tamglassin tuotteiden asennuksista ja huollosta koko Mercosurin alueella. Tamglass South America Ltda:n toimitusjohtajaksi ja vähemmistöosakkaaksi tulee Tamglassin agenttina toimineen Jepac Ltda:n omistajana ja johtajana toiminut Jean Paul Clément. Jepac on toimittanut valmistamiaan pieniä karkaisulinjoja yli 80 asiakkaalle. Näiden koneiden odotetaan tulevan lähivuosina vaihdettaviksi uuteen teknologiaan. Turvalasikoneiden valmistus alkaa uudessa tehtaassa tämän vuoden elokuun puolivälissä ja ensimmäiset toimitukset tapahtuvat vuoden lopulla. Tamglass suunnittelee ja valmistaa turvalasikoneita- ja valmistuslinjoja rakennus- ja ajoneuvolasiteollisuudelle. Turvalasit ovat karkaistua tai laminoitua lasia. Tamglassilla on myynti-, valmistus- ja huoltopalvelu- yksiköitä useissa Euroopan ja Aasian maissa sekä Pohjois-Amerikassa. Yrityksen palveluksessa on noin 400 henkilöä. 30-vuotisen toimintansa aikana Tamglass on toimittanut yli 1100 turvalasin tuotantolinjaa yli 70 maahan. KYRO OYJ ABP Pentti Yliheljo Toimitusjohtaja Lisätietoja antaa Tamglass Ltd. Oy:n myyntijohtaja Pentti Salin, p. 040-514 4114 JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/27/20000727BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/27/20000727BIT00260/bit0002.pdf