KYRO OYJ ABP:N YLIMÄÄRÄINEN YHTIÖKOKOUS HYVÄKSYI

KYRO OYJ ABP:N YLIMÄÄRÄINEN YHTIÖKOKOUS HYVÄKSYI HALLITUKSEN ESITYKSEN JAKAUTUMISESTA Kyro Oyj Abp:n ylimääräinen yhtiökokous 22.11.2000 hyväksyi hallituksen ehdotuksen yhtiön jakautumiseksi kahdeksi uudeksi yhtiöksi sekä sen hyväksymän ja allekirjoittaman jakautumissuunnitelman. Hyväksymällä jakautumissuunitelman ylimääräinen yhtiökokous päätti perustaa Kyro Oyj Abp:n ja Tecnomen Holding Oyj:n ja hyväksyi näiden yhtiöiden yhtiöjärjestykset. Jakautumisessa Tecnomen Holding Oyj:lle siirtyy nykyisen Kyro Oyj Abp:n omistuksessa olevat Tecnomen Oyj:n osakkeet sekä niitä vastaava määrä omaa pääomaa. Uudelle Kyro Oyj Abp:lle siirtyy jakautuvan yhtiön omistuksessa olevat Tamglass Ltd. Oy:n ja Kyro Power Oy:n osakkeet, jakautuvan Kyron muut varat ja velat sekä muu oma pääoma. Jakautumisen tullessa voimaan, arviolta 1.4.2001, Kyron osakkeenomistajat saavat jakautumisvastikkeena kutakin yhtiön osaketta vastaan yhden uuden Kyro Oyj Abp:n osakkeen ja yhden Tecnomen Holding Oyj:n osakkeen. Vastaanottavien yhtiöiden osakkeiden noteeraus Helsingin Pörssissä alkaa arviolta 2.4.2001 alkaen. Lisäksi ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuden Kyro Oyj Abp:n ja Tecnomen Holding Oyj:n hallitusten jäsenet ja tilintarkastajat. Kyro Oyj Abp hallitukseen valittiin yksimielisesti Lauri Fontell, Lars Hammarén, Carl-Olof Homén, Barbro Koljonen, Carl-Johan Numelin, Carl-Johan Rosenbröijer, Christer Sumelius ja Gerhardt Wendt. Tilintarkastajaksi valittiin yksimielisesti KPMG Wideri Oy Ab. Tecnomen Holding Oyj:n hallitukseen valittiin yksimielisesti Keijo Olkkola, Lauri Ratia, Timo Toivila, Hannu Turunen, Lars Hammarén, Carl- Johan Numelin ja Christer Sumelius. Tilintarkastajaksi valittiin yksimielisesti KPMG Wideri Oy Ab. Kyro Oyj Abp Pentti Yliheljo Toimitusjohtaja Lisätietoja: Pentti Yliheljo Kyro Oyj Abp 03-382 3111 Jakelu: HEX Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT01120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT01120/bit0002.pdf