KYRON TAMGLASSILLE YLI 70 MILJOONAN MARKAN ARVOSTA TILAUKSIA

KYRON TAMGLASSILLE YLI 70 MILJOONAN MARKAN ARVOSTA TILAUKSIA Kyro-konserniin kuuluva turvalasin tuotantolinjojen ja koneiden markkina- ja teknologiajohtaja Tamglass Ltd. Oy on sopinut uusista konetilauksista,joiden arvo on yhteensä 71 miljoonaa markkaa (12 MEUR). Sopimukset solmittiin Dusseldorfissa pidetyn Glasstec 2000 -näyttelyn yhteydessä. Glasstec on kahden vuoden välein toistuva lasialan laajin ja merkittävin messutapahtuma. Toimitukset tapahtuvat vuonna 2001 ja ne suuntautuvat Tamglassin merkittäville markkina-alueille kuten Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan, Lähi- Itään sekä Eurooppaan. Tilaukset käsittävät sekä arkkitehtuuri- että ajoneuvolasin valmistuslinjoja. Tamglassin kuluneen vuoden tilauskertymä on ollut jo ennen tapahtumaa ennätyksellinen. Yhtiö on arvioinut koko vuoden liikevaihdon kasvavan yli viidenneksen ja liiketuloksen paranevan voimakkaasti viime vuodesta. Tamglass esitteli tapahtumassa uutuutena suurten arkkitehtuuri- ja ajoneuvolasien taivutukseen kehittämänsä HTBS ProE -taivutuskarkaisulinjan ja maailman suurimman tasokarkaisulinjan, joka kykenee karkaisemaan suurimmat markkinoilla olevat lasikoot. Näyttelyn aikana Tamglass julkisti kansainvälisen lasialan portaalihankkeensa. Tamglass kehittää internetiin alan asiantuntijoille informaatio-, keskustelu- ja koulutusfoorumin,joka edesauttaa yhtiön liiketoimintaa. Portaaali on luonnollinen jatko Tamglassin Glass Prosessing Days - konferenssille ja sen tarkoituksena on lisätä turvalasitietämystä ja kehittää lasivalmistusta sekä -jatkojalostusta. Tamglass suunnittelee ja valmistaa turvalasin valmistuslinjoja ja -koneita rakennus- ja ajoneuvolasiteollisuudelle sekä kalusteteollisuudelle. Tamglassin palveluksessa on noin 400 henkilöä ja se on toimittanut 30- vuoden aikana lähes 1300 turvalasin tuotantolinjaa yli 70 maahan. KYRO OYJ ABP Pentti Yliheljo toimitusjohtaja Lisätiedot: Toimitusjohtaja Pentti Yliheljo, +358-3-372 3101 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/03/20001103BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/03/20001103BIT00070/bit0002.pdf