Report this content

UUDEN KYRO OYJ ABP:N JA TECNOMEN HOLDING OYJ:N LISTAUTUMINEN HELSINGIN PÖRSSIN PÄÄLISTALLE Kyro Oyj Abp:n ("Kyro") hallitus on 5.10.2000 allekirjoittanut jakautumissuunnitelman, joka on hyväksytty yhtiön ylimääräisessä yhtiökokouksessa 22.11.2000. Jakautumissuunnitelman mukaisesti Kyro jakautuu siten, että Kyron kaikki varat ja velat siirtyvät jakautumishetkellä arviolta 31.3.2001 kahdelle perustettavalle osakeyhtiölle, Kyro Oyj Abp:lle ("Uusi Kyro") sekä Tecnomen Holding Oyj:lle. Jakautumisessa Kyron varat ja velat jaetaan perustettaville yhtiöille siten, että Tecnomen Holding Oyj:lle siirtyy Kyron omistuksesssa olevat Tecnomen Oyj:n osakkeet, yhteensä 36.706.100 kappaletta vastaten noin 73,3 % Tecnomenin osakekannasta, sekä niitä vastaava määrä omaa pääomaa. Uudelle Kyrolle siirtyy Kyron omistuksessa olevat Tamglass Ltd. Oy:n ja Kyro Power Oy:n osakkeet sekä yhtiön muut varat ja velat sekä muu osa omasta pääomasta. Osana tätä rakennejärjestelyä on suunniteltu, että jakautumisen jälkeen tytäryhtiö Tecnomen Oyj sulautuu emoyhtiöönsä Tecnomen Holding Oyj:hin. Jakautuvan Kyron osakkeiden noteeraus Helsingin Pörssin päälistalla jatkuu jakautumishetkeä edeltävään pörssipäivään arviolta 30.3.2001 saakka. Arviolta 31.3.2001 voimaan tulevassa Kyron jakautumisessa syntyvien Kyro Oyj Abp:n ja Tecnomen Holding Oyj:n -nimisten yhtiöiden puolesta on kummankin osalta jätetty tänään 14.3.2001 hakemus Helsingin Pörssille yhtiöiden osakkeiden ottamiseksi Helsingin Pörssin päälistalle arviolta 2.4.2001 alkaen. TECNOMEN HOLDING OYJ:N JOHTO Kyron ylimääräisessä yhtiökokouksessa 22.11.2000 valittiin Tecnomen Holding Oyj:n hallitukseen Keijo Olkkola, Lauri Ratia, Timo Toivila, Hannu Turunen, Lars Hammarén, Carl-Johan Numelin ja Christer Sumelius. Hallitus on keskuudestaan valinnut puheenjohtajaksi DI Lauri Ratian ja varapuheenjohtajaksi DI Keijo Olkkolan. Tecnomen Holding Oyj:n toimitusjohtajaksi yhtiön hallitus on valinnut Kyro-konsernin toimitusjohtajan, DI Pentti Yliheljon, joka päätoimensa ohella hoitaa tehtävää suunniteltuun Tecnomen Oyj:n ja Tecnomen Holding Oyj:n fuusiopäivään saakka. Tecnomen Oyj:n toimitusjohtajana toimii DI Vesa Helkkula. Helsingissä 14.3.2001 Kyro Oyj Abp Pentti Yliheljo toimitusjohtaja Lisätietoja: Pentti Yliheljo Kyro Oyj Abp , puhelin (03) 382 3111 Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00150/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00150/bit0002.pdf