Vuoden 2001 kongressijärjestäjä valittu tampereella

VUODEN 2001 KONGRESSIJÄRJESTÄJÄ VALITTU TAMPEREELLA Tamperetta kongressikaupunkina markkinoiva Tampere Convention Bureau ry (TCB) jakaa vuosittain 1800 euron tunnustuspalkinnon vuoden ansioituneimmalle kongressijärjestäjälle. Palkinto on tunnustus pitkäjänteisestä sitoutumisesta kongressin järjestämisprosessiin, joka hyvin onnistuessaan tuo tunnettuutta, kansainvälisyyttä, työtä ja matkailumarkkoja isäntäpaikkakunnalle. Ennätyksellinen kongressivuosi Tampereella Vuonna 2001 Tampereella järjestettiin 42 kansainvälistä kongressia, joihin osallistui yhteensä 14.500 kongressivierasta eri puolilta maailmaa. Näillä luvuilla Tampere kiri aivan Helsingin kannoille Suomen kongressikaupunkien välisessä vertailussa. Koko Suomen kongressivieraista Tampereelle saapui peräti 29 %. V. 2001 Tampereella järjestettiin kahdeksan yli 1000 hengen suurkongressia. Matkailutuloja kansainvälisten kongressien arvioidaan tuottaneen Tampereen seudulle vuonna 2001 yhteensä noin 15 milj. euroa (90 milj. mk). Vuoden 2001 kongressipalkinto Tamglassin Glass Processing Days Teamille TCB:n hallitus on päättänyt antaa vuoden 2001 palkinnon Tamglass Ltd. Oy:n GPD Teamille tunnustukseksi Glass Processing Days -konseptin monivuotisesta kehittämisestä ja kongressin järjestämisestä joka toinen vuosi Tampereella. 18.-21.6.2001 Tampere-talossa järjestetty Glass Processing Days toi Tampereelle ennätykselliset 900 lasialan edustajaa 60 eri maasta. Kongressin yhteydessä järjestettiin myös laaja lasialan näyttely. Perusteet palkinnolle: Tamglass Ltd. Oy:n GPD Team on Jorma Vitkalan johdolla kehittänyt Glass Processing Days -kongressista vajaassa kymmenessä vuodessa maailman johtavan lasialan kongressin, joka kokoaa alan yritykset, järjestöt ja asiantuntijat joka toinen vuosi Tampereelle. Ensimmäinen seminaari järjestettiin v. 1992. Osallistujia oli 30. Nyt osallistujia oli seuralaiset mukaan lukien noin 1000 ja 60 eri maasta. Glass Processing Days -kongressit ovat tuoneet Tampereelle vuodesta 1992 lähtien yhteensä jo 3000 kongressivierasta, joiden jättämäksi matkailutuloksi arvioidaan yli 3 milj. euroa (lähes 20 milj. mk). Kongressin puheenjohtaja, Jorma Vitkalan johtama kuuden hengen GPD Team vastasi kongressin kokonaisvaltaisesta järjestämisestä aina tieteellisen ohjelman suunnittelusta, luennoitsijoiden kutsumisesta ja markkinoinnista omaperäisten iltaohjelmien toteutukseen. Työryhmän apuna käytännön järjestelyissä oli Tampere-talon henkilökuntaa, suuri määrä eri yhteistyökumppaneita sekä ammattikorkeakoulujen opiskelijoita. Rekisteröinnin hoiti kongressipalvelutoimisto. Lasialan kilpailukyvyn ja käytön edistäminen Tamglassin pyrkimyksenä on oman alansa teknologia- ja markkinajohtajana kehittää Glass Processing Days -kongressien avulla koko lasialaa ja levittää tietoa lasista ympäristö-ystävällisenä ja kierrätettävänä materiaalina, kertoo Jorma Vitkala, GPD -kongressin puheenjohtaja. Lasialan johtavana kongressina GPD jakaa arvostetun tunnustuspalkinnon arkkitehtuuri- ja ajoneuvolasialan vaikuttaville osaajille. Glass Processing Days järjestetään Tampereella joka toinen vuosi. Vuoden 2003 kongressin suunnittelu ja markkinointi on jo alkanut. Lisätiedot: Tampere Convention Bureau / toiminnanjohtaja Erika Eischer Puh. 03-243 4102, conventionbureau@tampere.fi Tamglass Ltd. Oy / Jorma Vitkala, puh. 040-5532042, jorma.vitkala@tamglass.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00620/wkr0002.pdf