• L.Brador/

L.Bradorin uusien ergonomisten työkenkien ainutlaatuinen pohja ehkäisee työperäisiä vammoja

L.Brador tuo markkinoille neljä uutta kenkämallia rakennus-, teollisuus- ja huoltoalan ammattilaisille. Kaikki mallit ovat erittäin toimivia ja hyvin istuvia. Kengät on kehitetty yhteistyössä ortopedien kanssa, ja pohjan muotoilu on suunniteltu rakennus- ja teollisuustyöntekijöiden tarpeiden mukaisesti. Rakennusalalle tarkoitettu malli on vedenpitävä, ja teollisuus- ja huoltosektorille on suunniteltu sandaalimalli.

Teollisuustyöntekijät, kirvesmiehet ja huoltoteknikot ovat jalkojensa päällä paljon, ja siksi kenkien on oltava mukavat ja toimivat. L.Brador on kehittänyt uudet työkengät yhteistyössä ortopedien kanssa, ja tuloksena on saatu kaksi erikoisvalmisteista pohjaa, jotka ehkäisevät työperäisten vammojen syntymistä. Uusissa kenkämalleissa on yrityksen itse kehittämät pohjat, joiden muotoilussa on huomioitu asiakkaiden tarpeet. Mukavuutta lisäävä sisäpohja tukee jalkaholvia ja ehkäisee luupiikkien muodostumista. Kaikki uudet kenkämallit ovat ergonomisia, vakaita ja tarkoituksenmukaisesti vaimentavia.

– Kenkien ja uusien pohjien kehityksessä on huomioitu kaikki askelvaiheet: kantaisku, tukivaihe ja heilahdus sekä jalan liike askeleen aikana. 70 – 80 prosenttia työperäisistä liukastumisista tapahtuu, kun jalka lasketaan alustalle. Näitä tapaturmia voidaan ehkäistä käyttämällä pohjaa, joka suojaa liukastumiselta mahdollisimman hyvin. Pohjamme vähentävät todistetusti sairaspoissaoloja ja luupiikkien muodostumista, kertoo L.Bradorin valikoimapäällikkö Tommy Larsson.

Kenkiä teollisuuden ja huoltosektorin tarpeisiin

Mallit 768 ja 769 on suunniteltu teollisuuden ja huoltosektorin ammattilaisille ja tarjoavat keveyden ja ilmavuuden lisäksi erittäin hyvän vaimennuksen ja käyttömukavuuden. Ne soveltuvat käyttäjille, jotka työskentelevät kengät jalassa tunnista toiseen. Malli 768 on tavallinen nauhakenkä. Kenkä on viileä ja ilmava, ja suojaverkko pitää purut ja lastut ulkopuolella. Sandaalimallissa 769 on pikalukoilla suljettava tarrakiinnitys, jonka ansiosta kenkien pukeminen ja riisuminen on helppoa. Molemmat mallit ovat ESD-hyväksyttyjä, vakaita ja mukavia, ja niiden ulkopohja estää liukastumisen EN-standardin tiukimpien vaatimusten mukaan.

Huippumallit vaativaan käyttöön

L.Brador tuo markkinoille myös kaksi huippumateriaaleista valmistettua mallia, joiden pohja ehkäisee työperäisiä vammoja tarjoamalla muun muassa pronaatiotuen, koska juuri pronaatio aiheuttaa ongelmia noin 85 prosentille pohjoismaalaisista. Työkengät 766 ja 767 sopivat pohjoismaisiin jalkoihin ja on suunniteltu esimerkiksi kirvesmiehille ja teollisuustyöntekijöille. Mallit vastaavat toisiaan muuten, mutta malli 767 on vedenpitävä.

Myös näiden mallien pohja estää liukastumisen EN-standardin tiukimpien vaatimusten mukaan. Nitriilikumista valmistettu ulkopohja kestää kuumia pintoja ja täyttää korkeimman kuumuudenkestävyysluokituksen vaatimukset (HRO). Se kestää myös alhaisia lämpötiloja ja kylmyyttä. Nitriilikumin ansiosta kengät kestävät lisäksi happoja ja emäksiä merkittävästi paremmin kuin monet markkinoilla yleisesti tarjolla olevat työkengät. Välipohjan EVA-materiaali, jota käytetään paljon esimerkiksi urheilukengissä, tuo näihin työkenkiin lisää keveyttä ja vakautta.

Lisätietoja:

Tommy Larsson, valikoimapäällikkö L.Brador