Mark Randall Lafarge Tekkinin uudeksi konsernijohtajaksi ja toimitusjohtajaksi

Mark Randall Lafarge Tekkinin uudeksi konsernijohtajaksi ja toimitusjohtajaksi Mark Randall on nimitetty 4. kesäkuuta alkaen Lafarge Tekkinin konsernijohtajaksi ja toimitusjohtajaksi. Hän toimi aikaisemmin Lafarge Tekkinin konsernijohtajana ja toimitusjohtajana Japanissa. Lafarge Tekkin on harjakattomateriaalien johtava toimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Mark Randall, 43, on kotoisin Englannista ja hänellä on takanaan pitkä Lafarge-ura. Hän aloitti vuonna 1982 ja on vuosien aikana toiminut konsernissa erilaisissa tehtävissä. Vuonna 1999 hänet nimitettiin Lafargen kattodivisioonan konsernijohtajaksi ja toimitusjohtajaksi Japaniin. "On todellakin haaste olla mukana kehittämässä Pohjoismaiden ja Baltian maiden kattomarkkinoita. Lafarge Tekkin on johtava harjakattomateriaalien toimittaja myös tulevaisuudessa", Mark Randall sanoo. Edellinen Lafarge Tekkinin konsernijohtaja ja toimitusjohtaja Bengt Persson jättää yrityksen kesäkuun lopussa yli kymmenen vuoden työrupeaman jälkeen siirtyäkseen muihin tehtäviin. Randall ja Persson työskentelevät yhdessä muutamat jäljellä olevat viikot varmistaakseen mahdollisimman sujuvan johdon vaihtumisen. Lafarge Tekkin on kehittynyt vahvasti viime vuosien aikana ja se on saavuttanut johtavan aseman harjakattoratkaisujen toimittajana kaikilla markkinoillaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yritys on laajentanut tuotevalikoimaansa ja tarjoaa nykyään kattoratkaisuja, joihin sisältyvät paitsi erittäin laaja savi- ja betonikattotiilien sekä kattopeltien valikoima, myös kattotarvikkeet ja kattava asiakaspalvelu. Lafarge Tekkin AB pähkinänkuoressa: Lafarge Tekkin AB on Pohjolan ja Baltian maiden johtava kattojärjestelmien toimittaja. Yrityksellä on edustus Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksen tavaramerkkejä ovat Vittinge Tegel, Dan Tegl, Rupp Keramik ja KDN savikattotiilien osalta. Betonikattotiilimerkkejä ovat Zanda, Jönåkerpannan, H-pannan, Haasken, B&C, Ormax, Est Stein, sekä peltikattomerkkinä Kami. Yrityksessä on noin 570 työntekijää ja sen liikevaihto oli 100,2 miljoonaa euroa vuonna 2001. Lafarge Roofing on Lafarge-konsernin kattojärjestelmädivisioona. Lafarge Roofingilla on yli 200 tuotantolaitosta 38 maassa neljällä mantereella ja se on harjakattoihin tarkoitettujen tuotteiden, kattojärjestelmäosien ja savupiippujärjestelmien johtava maailmanlaajuinen toimittaja. Vuonna 2001 Lafarge Roofing työllisti yli 12 600 henkeä ja sen myynti oli 1,6 miljardia euroa. Lafarge Tekkin kuuluu Lafarge-konserniin - maailman johtavaan rakennusmateriaalialan yritykseen.Yrityksen neljällä divisioonalla Cement, Aggregates & Concrete, Roofing and Gypsum on kullakin johtava asema omilla markkinoillaan. Vuonna 2001 konsernin myynti oli 13,7 miljardia euroa. Lafargella on nykyään 83 000 työntekijää ja liiketoimintaa 75 maassa. Lisätietoja antavat: Mark Randall, President and CEO, Lafarge Tekkin, puh. +46 8 555 660 50, GSM +46 706 52 49 54. Lisette Fridlund, tiedotuspäällikkö, Lafarge Tekkin, puh. +46 8 555 660 04, GSM +46 70 655 70 76. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00210/wkr0002.pdf