Eläke-Tapiola palkittiin parhaana pohjoismaisena kiinteistösijoittajana

30.5.2012

Eläke-Tapiola on valittu IP Real Estate -lehden vuosittaisessa kilpailussa Pohjoismaiden parhaaksi institutionaaliseksi kiinteistösijoittajaksi. Tuomaristo kiitti erityisesti Eläke-Tapiolan vankkaa riskienhallintaa, harkittua ja syvällistä strategiaa sekä hyviä sijoitustuottoja vuonna 2011.

Eläke-Tapiola niitti menestystä myös kilpailun muissa sarjoissa

Eläke-Tapiolan sijoitus Tapiolan KR IV -asuntorahastoon poiki peräti kaksi palkintoa: paras opportunistinen sijoitus ja paras velkavivun käyttö kiinteistösijoitustoiminnassa (jaettu palkinto Itävaltalaisen APK Pensionskasse AG:n kanssa). Vuonna 2009 perustettu Tapiola KR IV -rahasto on onnistunut erinomaisesti sijoitustoiminnassaan ja omistaa tällä hetkellä yli 600 asuntoa pääkaupunkiseudulla. Rahaston kokonaistuotto vuonna 2011 oli yli 20 %.

Eläke-Tapiolan sijoitusjohtaja Hanna Hiidenpalo on erittäin tyytyväinen saatuun tunnustukseen: ”Näin laajalta rintamalta tuleva menestys ei tule sattumalta, vaan se on seurausta pitkäjänteisestä ja suunnitelmallisesta työstä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kiinteistösijoitustoimintomme saa kansainvälistä tunnustusta. Suurin kiitos palkinnoista kuuluu luonnollisesti Kiinteistö-Tapiolalle, joka vastaa kiinteistösijoitustemme käytännön toteutuksesta sekä omistamiemme kiinteistöjen hallinnoinnista ja vuokrauksesta.”

”Asuntorahastomme on menestynyt vaikeassa markkinatilanteessa erinomaisesti noudattamalla turvallista pitkäntähtäimen sijoitusstrategiaa. Kiinteistörahastoperheeseemme kuuluvat myös toimitilarahasto Tapiola KR I Ky, liiketilarahasto Tapiola KR III Ky ja tuoreimpana tulokkaana tuulivoimarahasto TuuliTapiola Ky, joilta kaikilta odotamme menestystä”, sanoo Kiinteistö-Tapiolan toimitusjohtaja Vesa Immonen.

IP Real Estate Awards -kilpailu järjestettiin tänä vuonna kahdeksatta kertaa. Kilpailun tarkoituksena on nostaa institutionaalisen kiinteistösijoittamisen profiilia ja palkita sijoittajia hyvistä tuotoista, läpinäkyvyydestä ja innovatiivisuudesta. Palkinnot jaettiin 23.5.2012 Lontoossa järjestetyssä gaalassa, johon osallistui noin 250 henkilöä 24 eri maasta. Eläke-Tapiola voitti kolme jaetuista noin 20 palkinnosta ainoana suomalaisena eläkevakuutusyhtiönä. Eläke-Tapiola osallistui kilpailuun ensimmäistä kertaa.

Eläke-Tapiola:
Karita Meling, arvopaperipäällikkö, puh. (09) 453 3551, karita.meling@tapiola.fi
Miika Kotaniemi, salkunhoitaja, puh. (09) 453 9470, miika.kotaniemi@tapiola.fi

Kiinteistö-Tapiola: