Eläke-Tapiola valittiin jälleen Suomen parhaaksi eläkesijoittajaksi

25.11.2011

Pitkän aikavälin hyvät sijoitustuotot toivat Eläke-Tapiolalle voiton Investment & Pensions Europen (IPE) vuotuisessa kilpailussa Brysselissä. Eläke-Tapiolan sijoitusjohtaja Hanna Hiidenpalo vastaanotti Suomen parhaan eläkesijoittajan palkinnon viime viikolla. Tämä oli jo kolmas peräkkäinen vuosi, kun Eläke-Tapiola nousi voittajaksi IPE-kilpailussa. Suomen parhaaksi eläkesijoittajaksi yhtiö valittiin myös viime vuonna. Vuonna 2009 Eläke-Tapiolan palkittiin Euroopan parhaana sijoitusorganisaationa. Eläke-Tapiola oli tänäkin vuonna ainoa suomalainen IPE-palkittu sijoittaja.

Kilpailun tuomariston perusteluissa todetaan, että viime vuosikymmen oli menestyksekäs Eläke-Tapiolan sijoitustoiminnalle. Muita suomalaisia eläkeyhtiöitä parempi menestys on osoitus suunnitelmallisen ja itsenäisen, pitkän aikavälin sijoitusstrategiaan pohjautuvan sijoitustoiminnan vakaudesta ja johdonmukaisuudesta. Menestyksen taustalla näkyvät myös viime vuosien onnistuneet sijoitusomaisuuden allokaatiomuutokset. Eläke-Tapiolan sijoitustuotot ovat suomalaisten eläkeyhtiöiden parhaat niin kolmen, viiden kuin kymmenen vuoden aikaväliltä laskettuna.

Hanna Hiidenpalo iloitsee tunnustuksesta koko Eläke-Tapiolan ammattitaitoisen sijoitusorganisaation puolesta. ”Sijoitustoiminnassamme on aina painotettu riskienhallintaa ja allokaatioprosessin tehokkuutta. Suunnitelmallinen sijoitustoimintamme on tuottanut vuosien ajan tulosta, jolla voitamme selkeästi muut suomalaiset eläkeyhtiöt ”, Hiidenpalo sanoo.

Kansainvälisellä kilpailulla tuodaan esille esimerkillisiä suorituksia

Eurooppalaisille eläkesijoittajille suunnattu IPE-kilpailu on järjestetty vuodesta 2001 lähtien. Kilpailulla halutaan tuoda esille sitä vaativaa ja tuloksellista työtä, jota eläkevarojen sijoittamiseksi eri puolilla Eurooppaa tehdään. IPE julkaisee myös alan ammattilaisille suunnattua verkkosivustoa ja lehteä.

Kilpailuun ottaa osaa vuosittain satoja eläkeyhtiöitä ja -rahastoja yli 30 maasta. IPE Awards -gaalassa palkitaan sekä maidensa parhaat eläkesijoittajat että jaetaan erilaisia Euroopan tasoisia teemapalkintoja. Kilpailuun osallistujia arvioi yhteensä lähes sata tuomaria. Kilpailu järjestettiin nyt 11. kerran.

Hanna Hiidenpalo
johtaja
Eläke-Tapiola
puh. 09-453 3310
Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)tapiola.fi.