LähiTapiola aloitti toimintansa

Vuoden vaihteessa syntynyt yhtiöryhmä haastaa kilpailijansa paikallisuudella

16.1.2013

LähiTapiola-ryhmä on aloittanut virallisesti toimintansa 1.1.2013. Yhtiöryhmä syntyi Lähivakuutuksen ja Tapiolan yhdistymisen seurauksena. Ryhmään kuuluu 20 alueyhtiötä sekä vahinko- ja henkivakuutusyhtiö, pankki, varainhoitoyhtiö ja kiinteistövarainhoitoyhtiö. Työeläkevakuutukset ryhmä tarjoaa asiakkailleen LähiTapiola Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiön kautta.

Yhdistymisessä perustetun alueyhtiömallin myötä LähiTapiola on vahvasti paikallinen toimija.

”Siirrämme taloudellisia resursseja pääkaupunkiseudulta eri puolille Suomea. Pääkonttori ei ole enää Espoossa, vaan meillä on 20 pääkonttoria eri puolilla Suomea”, yhtiöryhmän pääjohtaja Erkki Moisander kertoo.

LähiTapiola Vahinkovakuutus on vahinkovakuuttamisen markkinajohtaja Suomessa. Vahinkovakuuttaminen on LähiTapiolan kivijalka myös jatkossa. Siinä, missä kilpailijat karsivat kiihtyvää tahtia toimipaikkojaan, LähiTapiola lupaa säilyttää omansa jatkossakin nykyisillä paikkakunnilla.

”Vakuutukset eivät ole asia, jota voi myydä pelkästään sisäänheittotuotteina tai kylkiäisinä. Kyse on kuitenkin asiakkaidemme elämän mittaisesta taloudellisesta turvasta, ja sen suunnittelu vaatii asiantuntemusta. Tämän vuoksi panostamme henkilökohtaiseen palveluun ja läsnäoloon siellä, missä asiakkaammekin ovat”, Moisander muistuttaa.

Myös pankki- ja sijoituspalveluiden saatavuus paranee jatkossa, kun pankkipalveluiden verkosto laajenee vanhoihin Lähivakuutuksen konttoreihin. Pankkitoiminta laajenee alueille, joilla on aiemmin ollut vain yksi pankki tai ei sitäkään. Moni ottaa mielellään vastaan oman paikkakunnan lisääntyvän tarjonnan.

Tapiola tuo uuteen ryhmään myös vahvan henkilövakuutustarjonnan. Lähivakuutuksen laajaan kenttäverkostoon liitettynä tämä tarkoittaa aikaisempaa selvästi monipuolisempia vakuutus-, pankki- ja sijoituspalveluja kattavammin eri puolilla maata.

LähiTapiolan nettisivut uudistuivat 12.1.

LähiTapiolan nettisivut toimivat nyt osoitteessa www.lahitapiola.fi. Asiakkuuteen ja palveluihin liittyvien tietojen lisäksi sivustolta löytyvät tiedot LähiTapiola-ryhmän yhtiöistä ja alueyhtiöistä.

Alueyhtiöiden toiminnan rakentuminen jatkuu tämän vuoden ajan muun muassa vakuutuskantojen siirrolla. Fuusion on määrä olla valmis alkuvuonna 2014.

Keskinäisyys yhtiömuotona takaa sen, että yhtään euroa ei ohjaudu ulkopuolisille tahoille tai osakkeenomistajille, vaan tuotot käytetään omistaja-asiakkaiden etujen ja palvelujen kehittämiseen.

LähiTapiola-ryhmän viestintäpalvelut

Tietoja LähiTapiolasta

• Syntyi Tapiolan ja Lähivakuutuksen yhdistyessä
  • Toimipaikkoja noin 300 ympäri Suomen
  • Henkilöasiakkaat saavat kaikki finanssialan palvelut saman katon alta
  • Pääjohtajana aloitti 1.1.2013 Erkki Moisander
  • Fuusio kaikilta osin valmis vuonna 2014
  • Lue lisää: www.lahitapiola.fi/omatalous -> Tietoa meistä

LähiTapiola-ryhmän yhtiöiden viralliset nimet ja lyhytnimet 1.1.2013 alkaen

• LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiö (LähiTapiola Vahinkovakuutus)
  • LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö (LähiTapiola Henkiyhtiö)
  • LähiTapiola Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö (LähiTapiola Eläkeyhtiö)
  • LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy (LähiTapiola Kiinteistövarainhoito)
  • Tapiola Pankin ja Tapiola Varainhoidon muuttuvat kesäkuussa 2013. Uudet nimet ovat LähiTapiola Pankki ja LähiTapiola Varainhoito.

Alueyhtiöitä on 20 ympäri Suomen

LähiTapiola-ryhmän 20 alueyhtiötä tarjoavat omilla toimialueillaan vakuutus-, pankki- ja sijoittamispalvelut. Tässä lista alueyhtiöiden nimistä pohjoisesta etelään lueteltuna:

LähiTapiola Lappi, LähiTapiola Kainuu-Koillismaa, LähiTapiola Pohjoinen, LokalTapiola Österbotten - LähiTapiola Pohjanmaa, LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa, LähiTapiola Keski-Suomi, LähiTapiola Itä, LähiTapiola Savo, LähiTapiola Savo-Karjala, LähiTapiola Kaakkois-Suomi, LähiTapiola Vellamo, LähiTapiola Pirkanmaa, LähiTapiola Satakunta, LähiTapiola Lännen, LähiTapiola Varsinais-Suomi, LähiTapiola Loimi-Häme, LähiTapiola Etelä, LokalTapiola Sydkusten - LähiTapiola Etelärannikko, LähiTapiola Uusimaa, LähiTapiola Pääkaupunkiseutu.