• LähiTapiola/

Lähivakuutuksen ja Tapiolan yhdistymisestä päätettiin yhtiökokouksissa. Uuden yhtiöryhmän nimeksi LähiTapiola

25.5.2012

Lähivakuutuksen ja Tapiolan yhdistymisessä syntyvä uusi täyden palvelun finanssitalo saa nimekseen LähiTapiola, joka oli ylivoimainen suosikki asiakkaille ja henkilöstölle järjestetyssä nimikilpailussa. LähiTapiola-ryhmän muodostuminen hyväksyttiin yhdistys- ja yhtiökokousten sarjassa, joissa päättäjinä olivat Lähivakuutuksen ja Tapiolan omistaja-asiakkaat.

”Keskinäisten yhtiöiden fuusio edellyttää asiakkaiden kuuntelua herkällä korvalla. Asiakkaille ja henkilöstölle järjestetty nimikilpailu antoi paitsi nimen, myös paljon tietoa siitä, mitä asiakkaat meiltä odottavat. Ensimmäiset puoli vuotta fuusiossa ovat sujuneet rivakan ja onnistuneen yhteistyön merkeissä molemmissa yhtiöissä. Ryhmän rakentaminen asiakkaita varten keskusyhtiössä ja alueyhtiöissä jatkuu 1.6. alkaen käynnistyvissä toiminnallisissa organisaatiossa”, LähiTapiolan pääjohtaja Erkki Moisander kertoo.

Uusi yhtiöryhmä koostuu keskusyhtiöstä ja 19 alueyhtiöstä, jotka tarjoavat omalla toimialueellaan kokonaispalvelua vakuutuksissa, pankkipalveluissa ja sijoittamisessa. Pääkaupunkiseudun kokonaispalveluista vastaa alueyhtiöiden tapaan keskusyhtiö.

Nimikilpailuun tuli yli 18 000 ehdotusta - LähiTapiola ylivoimainen suosikki

LähiTapiolaa käytetään toistaiseksi markkinointinimenä. Nimellä on erittäin suuri merkitys yrityksen luonteelle ja identiteetille. LähiTapiolassa päätösvalta annettiin yhtiöiden asiakkaille, jotka saivat ehdottaa nimiä uudelle yhtiölle nimikilpailussa. Osallistujamäärä nousi peräti yli 18 000 tuhanteen. Ehdoton suosikki eri kirjoitusasuissaan oli LähiTapiola. Näitä ehdotuksia tuli yli 5 100. Ruotsiksi yhtiön nimi on LokalTapiola.

Perusteluissa nousivat esille muun muassa suomalaisuus, läheisyys, tuttuus ja turvallisuus sekä se, että nimi kuvaa molempia yhtiöitä ja yhdistää ne.

Lähivakuutus ja Tapiola muodostavat uuden yhtiöryhmän, johon kuuluvat keskus- ja alueyhtiöiden lisäksi nykyiset Tapiolan pankki- ja varainhoitoyhtiöt, Henki-Tapiola ja Kiinteistö-Tapiola. Vakuutusyhtiö Turvan rooli säilyy ryhmässä ennallaan. Eläke-Tapiola toimii LähiTapiolan työeläkevakuutuskumppanina. Yhtiöryhmän henkilömäärä on vajaat 4000.

Lähivakuutus, toimitusjohtaja Erkki Moisander, 0400 670645

Tapiola-ryhmä, pääjohtaja Asmo Kalpala, 09 453 2101 tai viestintäjohtaja Jyrki Antikainen050 3574292