Marja Pajulahdesta Tapiola Pankin uusi toimitusjohtaja

10.8.2011

Oikeustieteen kandidaatti Marja Pajulahti (s. 1966) on nimitetty Tapiola Pankin toimitusjohtajaksi 1.10.2011 alkaen. Hän on ollut vuodesta 2008 Tapiola Pankin varatoimitusjohtaja. Marja Pajulahti tuli Tapiola Pankin palvelukseen sen perustamisvaiheessa luottojohtajaksi vuonna 2002 ja siirtyi vuonna 2006 palvelujohtajaksi.

Marja Pajulahti toimi vuosina 1989-2002 useissa eri tehtävissä Sampo Pankissa ja sen edeltäjissä (Postipankki, Leonia). Ennen siirtymistään Tapiola Pankkiin hän oli Suomen Asuntoluottopankin toimitusjohtaja ja Sampo Pankin asuntorahoitusjohtaja. Ennen näitä tehtäviä hän vastasi henkilöasiakkaiden rahoituspalveluista.

Tapiola Pankin nykyinen toimitusjohtaja kauppatieteen maisteri Harri Lauslahti (s.1961) siirtyy 1.10. alkaen Vahinko-Tapiolan, Henki-Tapiolan ja Tapiola Pankin hallitusten jäseneksi ja yhtiöryhmän johtajaksi, joka vastaa Tapiola-ryhmän yksityisasiakasliiketoiminnasta ja sijoituspalveluiden koordinoinnista.

Tapiola Pankin hallituksen puheenjohtaja Jari Saine
puh 09 453 2316

Marja Pajulahti
040 8428 665 (tavoitettavissa 10.8. kello 16.00 jälkeen)