Rakennusosakeyhtiö Hartela ja LähiTapiola solmivat mittavan hankesopimuksen

LähiTapiola Asuntorahasto Prime Ky ja Rakennusosakeyhtiö Hartela ovat 26.4.2013 allekirjoittaneet hankesopimuksen koskien kolmea pääkaupunkiseudun asuntokohdetta. Sopimuksen loppusumma on n. 26 miljoonaa euroa.

Ensimmäisenä sopimuksen rakennuskohteista käynnistyy toukokuussa Espoon Painiityssä sijaitseva, 57 asuinhuoneiston ja n. 3.500 asuinneliömetrin suuruinen As Oy Lotanmäki.

Kesäkuussa puolestaan alkavat Tuusulassa sijaitsevan As Oy Tuusulan Tuplan rakennustyöt. Kohteeseen tulee 41 asuntoa asuinpinta-alaltaan yhteensä n.2.300 m2.

Kolmas kohde, As Oy Osmontie Helsinki nousee Helsingin Käpylän kaupunginosaan. Sen suunnittelu on jo meneillään ja rakennustöiden arvioitu aloitusajankohta on lokakuussa 2013. Kohteen laajuus on 24 asuinhuoneistoa, asuinpinta-alaltaan n. 1.200 m2.

Rakennusosakeyhtiö Hartela on osa yli 70-vuotiasta suomalaista perheyritystä Hartela-yhtiöt Oy:tä. Hartela työllistää Suomessa ja vientitehtävissä yli 1.000 rakentamisen ja talotekniikan ammattilaista.

LähiTapiola Asuntorahasto Prime sijoittaa varansa vuokrattaviin asuntoihin pääkaupunkiseudulla ja kasvukeskuksissa. LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy vastaa rahaston hallinnoinnista.

LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy on täysin LähiTapiola-ryhmän omistama kiinteistövarainhoitopalveluja tuottava yritys. Yhtiön hallinnoiman kiinteistökannan arvo vuoden 2012 lopussa on noin 2,9 miljardia euroa. LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy:n hallinnoima kiinteistökanta sisältää toimisto-, liike-, logistiikka-, hotelli- ja asuinkiinteistöjä. Vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 1,2 miljoonaa m², tästä suurimman osan muodostavat toimisto- ja liikekiinteistöt.