Sito Oy muuttaa LähiTapiola Eläkeyhtiön omistamaan FMO-taloon

19.10.2012

Infra-, liikenne- ja ympäristösuunnittelun asiantuntijayritys Sito Oy muuttaa Espoon Tapiolassa sijaitsevaan, FMO Tapiolana (ns. FMO-talo) tunnettuun toimistotaloon. Kiinteistön omistava LähiTapiola Eläkeyhtiö vuokraa Sitolle koko talon pitkäaikaisella vuokrasopimuksella. Uusien tilojensa ansiosta Sito pystyy yhdistämään 300 työntekijää kolmesta toimipisteestään yhteen taloon ja saa käyttöönsä edustavat ja nykyaikaiset toimitilat.

FMO Tapiola oli valmistuessaan vuonna 2005 Euroopan modernein ja korkein puurakenteinen toimistotalo. Kohde oli edelläkävijä rakennuttamisen ympäristöajattelussa: FMO Tapiolan suunnittelussa ja toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota rakennuksen elinkaari- ja ekotehokkuusvaatimuksiin sekä toimistotilojen helppoon muunneltavuuteen. FMO Tapiola oli pilottikohde Rakennusteollisuus RT ry:n ohjelmassa, jossa kehitettiin ekotehokkuus- ja elinkaarimittaamiseen tarkoitettua PromisE-luokitusta. FMO Tapiolan tehokkaiden elinkaariratkaisujen ansiosta rakennuksen PromisE-luokituksen arvosana on erittäin hyvä. Lisäksi kohteelle on myönnetty LEED Silver -ympäristösertifikaatti.

Toimistotalon kokonaislaajuus on yli 7 000 m2, minkä lisäksi siihen kuuluu pysäköintihalli. Teknisten ominaisuuksiensa ohella FMO-talon vahvuuksiin kuuluu näkyvä sijainti erinomaisten liikenneyhteyksien varrella.

Catella toimi vuokrauksessa neuvonantajana.

LähiTapiola Eläkeyhtiö
salkunhoitaja