Tapiola aloittaa täyden palvelun arvopaperivälitystoiminnon

Tapiola Pankki aloittaa täyden palvelun arvopaperivälitystoiminnon vuoden 2011 alussa. Vuodesta 2005 alkaen Tapiola on tarjonnut asiakkailleen osakepalvelua verkossa yhteistyökumppanin kautta. Nyt toiminta laajenee täysimittaiseksi, kun asiakkaiden arvopaperien ja arvo-osuustilien säilytys hoituu jatkossa Tapiolassa. Tapiola palvelee asiakkaita kaikissa pääomaluokissa oman arvopaperivälitystoiminnan kautta. Lisäksi asiakkaat saavat käyttöönsä Pankin markkinanäkemyksen ja sijoitussuositukset sekä reaaliaikaisen raportoinnin verkossa. Uuden tammikuussa käynnistyvän toiminnon myötä Tapiola Pankki voi jatkossa olla myös kaikkien sijoittajien ykköspankki.

”Tuomme markkinoille täyden palvelun arvopaperivälityksen, jossa palvelemme asiakkaita laaja-alaisesti kaikissa sijoitustuotteissa”, kertoo arvopaperivälitystoiminnon johtaja Eero Saloranta Tapiola Pankista. Osakkeiden lisäksi asiakkaita palvellaan korkotuotteissa, hyödykesijoituksissa ja pörssinoteeratuissa rahastosijoituksissa (ETF).

”Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden sijoittaa tehokkaasti ja monipuolisesti eri sijoituskohteisiin saman meklarin kautta. Tämä mahdollistaa hyvien tuottojen saamisen erilaisissa markkinatilanteissa”, Saloranta huomauttaa.

Uuden palvelun myötä Tapiolan asiakkaat voivat myös säilyttää kaikki arvopaperinsa ja arvo-osuutensa Tapiolassa.

”Tapiola Pankki on määrätietoisesti laajentanut pankki-, säästö- ja sijoituspalveluiden tarjontaansa asiakkailleen. Tämän uuden arvopaperivälitystoiminnon myötä Tapiola voi tarjota yhden katon alta kaikki tarvittavat palvelut säästäjille ja sijoittajille”, Saloranta mainitsee.

Palvelut asiakkaalle sopivalla tavalla

Välityspalveluja tarjotaan asiakkaille sekä sähköisesti Tapiolan verkkopalvelun kautta että meklareiden henkilökohtaisella palvelulla. ”On tärkeää tarjota palvelua monipuolisesti asiakkaille sopivalla tavalla”, Saloranta toteaa. Henkilökohtainen palvelu on suunnattu instituutioasiakkaiden lisäksi myös yksityishenkilöille. Molempia asiakasryhmiä varten on rekrytoitu kokenut meklaritiimi.

Tapiolan nykyinen verkossa toimiva osakepalvelu uudistuu maaliskuussa. Jatkossa palvelu on liitetty Tapiolan omaan arvopaperisäilytykseen ja asiointi tapahtuu yksillä pankkitunnuksilla verkkopalvelussa.

”Nykyiseen palveluun verrattuna raportointiosiota on kehitetty merkittävästi ja asiakkaille tarjotaan myös tietoa pankin omasta sijoitustutkimuksesta sijoituspäätösten tueksi. Tapiola tulee myös jatkossa panostamaan voimakkaasti verkkopalveluiden kehittämiseen yhdessä asiakkaiden kanssa”, Saloranta sanoo.

Näkemystä sijoituspäätösten tueksi

Kattavien välityspalveluiden lisäksi Tapiolan asiakkaat saavat käyttöönsä Pankin sijoitustutkimustiimin markkinanäkemyksen ja sijoitusideat. Sijoitustutkimuksen kulmakiviä ovat selkeät ja kantaaottavat sijoitussuositukset.

”Seurannassamme ovat kotimaisten pörssiosakkeiden lisäksi myös muut sijoituskohteet. Otamme aktiivisesti kantaa myös oikea-aikaiseen ajoitukseen sijoituspäätösten tueksi. Kaikki sijoitustutkimuksen tulokset ovat asiakkaiden käytössä suomenkielellä. Asiakas saa näkemyksemme käyttöönsä verkkopankin, sähköpostin tai meklarimme välityksellä”, Saloranta tähdentää.

Arvopaperivälitys
Johtaja Eero Saloranta
Tapiola Pankki
puh. (09) 453 2980, gsm. 050 1629

Sijoitustutkimus
Pääanalyytikko Kim Gorschelnik
Tapiola Pankki
puh. (09) 453 2905, gsm. 050 338 9734

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@tapiola.fi

Sijoitustalous.fi

Tapiolan sijoitusnäkemyksistä kerrotaan säästäjä- ja sijoittaja-asiakkaille suunnatussa Sijoitustalous.fi-verkkolehdessä osoitteessa sijoitustalous.fi. Seuraa myös Sijoitustalouden blogia, jossa aloittaa nyt uutena bloggaajana Pankin pääanalyytikko Kim Gorschelnik. Arvopaperivälitystoiminnon johtaja Eero Saloranta liittyy mukaan bloggaajajoukkoon tammikuun alussa. Blogi löytyy osoitteesta sijoitustalous.fi.