Tapiola avasi talous- ja sijoitusaiheisen blogin

​Tapiola-ryhmä avasi talous- ja sijoitusaiheisen blogin 1.6.2010 osoitteessa www.sijoitustalous.fi. Sijoitustalous-yritysblogissa yhdeksän Tapiolan asiantuntijaa kirjoittaa taloudesta, säästämisestä ja sijoittamisesta sekä niihin liittyvistä ajankohtaisista ilmiöistä Suomessa ja maailmalla.

Bloggaajat, joihin kuuluu pääasiassa Tapiola Varainhoidon asiantuntijoita ekonomisteista salkunhoitajiin ja johtajiin, vuorottelevat viikoittain blogin kirjoitusvuorossa. Blogi päivittyy vähintään kerran viikossa juhannukseen saakka, jolloin alkaa kesätauko. Uutta sisältöä tulee jälleen elokuun alussa.

”Blogin tavoitteena on siivittää lukijoita onnistuneisiin sijoituspäätöksiin. Tähän pyritään avaamalla teksteissä eri näkökulmia sijoittamiseen ja talouden tapahtumiin. Blogissa kerromme näkemyksestämme talouden ja sijoitusmarkkinoiden käänteisiin”, kertoo ensimmäisenä bloggausvuorossa oleva Tapiola Varainhoidon toimitusjohtaja Tom Liljeström.

Blogi tarjoaa kanavan ajatusten vaihtoon

Blogin pääkohderyhmänä on aktiivisesti taloutta seuraavat ja markkinoiden tapahtumiin tulkintaa kaipaavat sijoittajat. Lukijat ovat tervetulleita kommentoimaan tekstejä ja kysymään lisää. Blogistit pyrkivät vastaamaan kaikkiin asiallisiin, aiheeseen liittyviin kommentteihin ja kysymyksiin mahdollisimman nopeasti.

”Blogimme sisältää perusteluja ja näkemyksiä Tapiolan valinnoista, mutta lisäksi se voi ottaa kantaa myös koko toimialan sekä yksittäisten tuotteiden, palveluiden ja markkinoiden kehittymiseen. Haluamme tarjota Sijoitustalouden lukijoille kanavan keskusteluun ja saada palautetta näkemyksistämme. Ottakaa rohkeasti kantaa!”, Liljeström kannustaa.

Blogin luonteen mukaisesti tekstit eivät ole tarkoitettu tietyn aihepiirin tyhjentäviksi esityksiksi, vaan Tapiolan blogissa pyritään Liljeströmin mukaan nostamaan esille eri näkökulmia pelkistämällä.

”Itse luen yhä enemmän blogeja, koska niissä spontaanius ja ilmaisun vapaus antaa tilaa henkilön omille ajatuksille. Persoonallisuus jää usein pois virallisista analyyseistä. Mielestäni henkilökohtainen ote juuri tuo sen syvyyden teksteihin, jota kaipaan. Omat suosikkini ovat Paul Krugman blogi New York Timesissä sekä nobelisti Gary  Beckerin ja Richard Posnerin BeckerPosner blogi Chicagon yliopiston sivuilla”, Liljeström kertoo.

Blogitekstit löytyvät Sijoitustalouden kautta

Bloginostot löytyvät Tapiolan säästö- ja sijoitusasiakkaille suunnatusta verkkolehdestä Sijoitustalous.fi:stä osoitteesta www.sijoitustalous.fi. Bloginostoja tehdään Sijoitustalous.fi:n etusivulle päänostoalueen vasemmalla puolella olevaan harmaaseen laatikkoon, jossa on aikaisemmin julkaistu videohaastatteluja. Jatkossa video-, blogi- ja artikkelisisällöt vaihtelevat laatikossa. Kaikki kirjoitukset sijaitsevat osoitteessa http://blogi.sijoitustalous.fi.

Bloggaajina toimivat Tapiola-ryhmän säästämisen, sijoittamisen ja varainhoidon ammattilaiset: Tom Liljeström, Jari Järvinen, Timo Vesala, Satu Marttila, Outi Vänni, Ilkka Tuominen, Inkeri Skogster, Jyrki Mäkelä ja Heikki Urpelainen. Voit tutustua kirjoittajien profiileihin täältä: http://blogi.sijoitustalous.fi/kirjoittajat/.

Tiedotuspalvelut / Suvi Vesterinen

Tom Liljeström