Tapiola Pankin prime-korko laskee 1,50 prosenttiin

29.8.2012

Tapiola Pankki Oy laskee prime-korkoaan 0,20 prosenttiyksiköllä 1,50 prosenttiin. Muutos tulee voimaan 12.9.2012 alkaen.

Tapiola Prime on Tapiola Pankin oma viitekorko, jota se käyttää viitekorkona talletuksissaan ja lainoissaan. Tapiola Pankin toimitusjohtajan Marja Pajulahden mukaan pankki reagoi koronlaskulla aktiivisesti ajankohtaiseen tilanteeseen. Päätös prime-koron laskemisesta perustuu yleiseen markkinakorkojen kehitykseen, talouden yleisiin kehitysnäkymiin ja inflaatio-odotuksiin.

”Yleinen korkotaso on laskenut edelleen kesän aikana, ja siksi laskemme Tapiola Prime -korkoa jo toisen kerran tämän vuoden aikana. Edellinen lasku oli huhtikuussa”, Pajulahti sanoo.

Koronlasku helpottaa etenkin Tapiola Pankin asuntolainan ottajia.

Prime-korkon lasku vaikuttaa myös primeen sidottujen tilien korkoihin. Tapiola Pankkin käyttelytilin, Tapiola Tilin, korko on laskun jälkeen 0,1 prosenttia.

Prime-korko seuraa markkinakorkoja, mutta muuttuu hitaammin ja tarjoaa siten vakaamman korkokehityksen. Edellisen kerran prime-korkoa laskettiin 10.4.2012 0,25 prosenttiyksiköllä 1,70 prosenttiin.

Lisätiedot:

Marja Pajulahti