Tapiola-ryhmä tukee kasvuyrittäjyyttä Oravanpesä-hankkeessa

23.11.2011

Tapiola-ryhmä on yksi yhdeksästä asiantuntijakumppanista, jotka ovat mukana kasvuyrittäjyyttä edistävässä Oravanpesä-hankkeessa. Oravanpesä-hanke käynnistyi syksyllä toista kertaa, ja se keskittyy kasvuyrittäjyyden, yhteiskunnallisen uudistumisen ja omistajuuden edistämiseen.

Oravanpesässä perustetaan alusta alkaen kaksi yritystä. Perustettaville yrityksille haettiin toimitusjohtajia lehti-ilmoituksilla loka-marraskuussa. 16 hakijasta valittiin kaksi toimitusjohtajaa hr-asiantuntijayrityksen avulla. Oravanpesän kumppaniyritysten asiantuntijoista koostuva asiantuntijaraati auttaa uusia yrityksiä alkuun omien tietojensa ja taitojensa avulla.

Yrittäjyyden tukeminen on työllisyyden ja yhteiskunnan rakennemuutoksen kannalta erittäin tärkeää. Tapiola-ryhmällä on tällä hetkellä 64 000 yrittäjäasiakasta, ja yrittäjäasiakkaiden määrä kasvaa jatkuvasti. Tapiolan näkökulmasta yrittäjien palvelujen kehittämisessä keskeistä on kumppanuus, jonka ansiosta yrittäjä voi keskittyä omaan osaamiseensa ja yrityksensä liiketoimintaan.

”Tapiola on yrittäjien johtava vakuuttaja. Tapiolassa on panostettu edustajien koulutukseen, ja yrittäjäasiakkaita hoitavat juuri yrittäjiin erikoistuneet edustajat. Tapiolassa on rakennettu yrittäjien omat henkilöriskit hyvin kattava Yrittäjän Omaturva, joka turvaa yrittäjän äkillisten tilanteiden varalta, kuten sairastumiset ja työkyvyttömyys. Myös pankkipalveluja on rakennettu erityisesti yrittäjien tarpeisiin”, kertoo yrittäjäasiakkaiden markkinointipäällikkö Merja Wälkkilä Tapiola-ryhmästä. Hän on mukana Oravanpesän asiantuntijaraadissa.

Tapiolan toinen edustaja raadissa on yksityistalousliiketoiminnan yksikönjohtaja Tommi Elomaa.

Uudet yritykset käynnistetään marraskuussa

Tapiola-ryhmän lisäksi Oravanpesä-hankkeessa ovat mukana sähköisen taloushallinnon palveluita tarjoava Administer Oy, lakipalveluyritys Fondia Oy, konsultointi- ja tilintarkastusyhtiö PwC Suomi, liikkeenjohdon konsultointiyritys Redera Oy, verkkopalvelujen suunnittelu- ja tuotantoyritys Sitefactory Oy, Suomen Itsenäisyyden Juhlarahasto SITRA, henkilöstöjohtamisen asiantuntijatalo Virvo Oy ja bränditoimisto Wonder.

Marraskuussa perustettavien yritysten käynnistämistä seurataan kahden vuoden ajan kumppaniyritysten edustajista muodostuvan asiantuntijaraadin tapaamisissa ja hankkeen verkkosivuilla.

Hanke on kehitys- ja konsulttiyhtiö Seedi Oy:n konseptoima ja koordinoima ja sen suojelijana toimii elinkeinoministeri Jyri Häkämies.

Merja Wälkkilä
markkinointipäällikkö, yrittäjäasiakkaat