Tapiolan uudet kaskovakuutukset palkitsevat huolellisesta ajotavasta

7.4.2011

Tapiola uudistaa henkilöasiakkaiden vapaaehtoiset kaskovakuutukset henkilö- ja pakettiautoille. Viime syksynä tehty kysely osoitti, että asiakkaat toivovat vakuutuksen palkitsevan vahingottomuudesta ja että kuljettajasta riippumattomat vahingot eivät vähentäisi bonuksia. Uusiin kaskoihin on kehitetty bonusturva, joka palkitsee autoilijan huolellisesta ajotavasta. Bonusturvan saavuttaa kolmen vuoden kolarittomalla ajolla. Luonnonilmiö- ja eläintörmäysvakuutus korvaa myrsky- ja reasadevahingot sekä eläimiin törmäämiset ilman bonusmenetystä.

Uudet kaskovakuutukset ovat Loistokasko, Laaja kasko, Peruskasko ja Laaja osakasko. Loistokasko sopii uusille autoille ja paljon autoa arjessa tarvitseville. Laaja kasko sopii useimmille autoille. Peruskasko ja Laaja osakasko puolestaan sopivat parhaiten vanhempien autojen vakuuttamiseen. Tapiolan uudet kaskot tulevat myyntiin toukokuun alussa.

”Uudet kaskot on koottu selkeiksi paketeiksi. Uskomme sen helpottavan vakuutuksen valintaa”, sanoo Vahinko-Tapiolan kehityspäällikkö Jani Nevanperä.

Vakuutusturvaltaan laajin on Loistokasko, joka sisältää eniten uusia ominaisuuksia. Loistokaskoon kuuluu muun muassa laajennettu sijaisautovakuutus, joka takaa matkan jatkumisen myös siinä tapauksessa, että auto jäisi tielle autoon tulleen teknisen vian vuoksi. Tavallisesti sijaisautovakuutus koskee vain kaskovahingon takia keskeytynyttä matkaa.

Bonusturva on markkinoilla ainutlaatuinen

Loistokaskoon ja Laajaan kaskoon sisältyvä Bonusturva on markkinoilla poikkeuksellinen etu, jonka saa, kun ajaa kolme vuotta ilman kolarointivahinkoja. Turvan ansiosta bonus ei alene seuraavassa kolarointivahingossa, vaan asiakkaan maksettavaksi jää vain omavastuu. Kolarin jälkeen Bonusturva karttuu taas uudestaan huolellisella ajotavalla.

”Uudet kaskot on rakennettu niin, että ne vastaavat paremmin autoilijoiden nykytarpeita. Tekemämme kyselyn mukaan asiakkaat arvostavat sitä, että vahingottomuudesta palkitaan. Haluamme näin myös osaltamme kannustaa autoilijoita miettimään ajotapojaan ja toimimaan vastuullisesti liikenteessä. Bonusturvan voi käyttää mihin tahansa vahinkoon, josta ehtojen mukaan seuraisi bonusten menetys - sattuipa kolarivahinko sitten parkkipaikalla tai jossain muualla", Nevanperä kertoo.

Bonusturva siirtyy auton vaihdossa uuteen autoon, kun auton vakuutusturva jatkuu Tapiolan Loistokaskona tai Laajana kaskona.

Ei bonusmenetyksiä vahingoista, joihin autoilija ei voi vaikuttaa

Loistokasko korvaa ilman bonusmenetystä myös muihin eläimiin kuin hirvieläimiin törmäämiset. Luonnonilmiövakuutus puolestaan korvaa raesateen ja myrskyn aiheuttamat vahingot ilman, että bonukset kärsivät. Tyypillisesti rae- ja myrskyvahingot tietävät bonusten menetystä, mutta Tapiolan luonnonilmiövakuutuksen ansiosta asiakkaan maksettavaksi jää vain omavastuu.

”Vakuutusturvan laajennus eläintörmäyksissä on merkittävä parannus. Supikoiria, kettuja ja rusakkoja kohtaa usein maanteillä, ja rusakkoon törmääminen voi aiheuttaa autoon useiden tuhansien eurojen vahingot. Samoin raekuuro- ja myrskyvahingot ovat yleistyneet viime vuosina. On reilua, että autoilija ei menetä bonuksia vahingoissa, joihin hän itse ei voi vaikuttaa. Tätä myös asiakkaat ovat toivoneet.”

Luonnonilmiövakuutus kuuluu Loistokaskon lisäksi myös Laajaan kaskoon ja Peruskaskoon, ja se tulee mukaan myös Tapiolan olemassa oleviin kaskoihin.

Tapiolan olemassa olevat kaskovakuutukset ovat jatkossakin voimassa normaalisti, eikä asiakkaalta vaadita toimenpiteitä, ellei hän halua muutoksia vakuutuksiinsa.

Jani Nevanperä
kehityspäällikkö, Vahinko-Tapiola