Valitse maksukorttisi tunnusluku ja kuva itse Tapiola Pankin verkkopalvelussa

Tapiola Pankin uusiin maksukortteihin voi nyt valita omavalintaisen kuvan ja oman tunnusluvun Tapiola Pankin verkkopalvelussa. Oman tunnusluvun valinta helpottaa tunnusluvun muistamista, kun maksupäätteet vaihtuvat sirupäätteiksi ja yhä suurempi osa korttitapahtumista hyväksytään tunnusluvulla. Tapiolan pankkitiliin liitettävät MasterCard Debit-kortit, Electronic-kortti ja Pankin kortti, ovat olleet saatavilla kesäkuusta lähtien.

Mahdollisuus valita oma tunnusluku lisää korttien käytön turvallisuutta ja vaivattomuutta. Ominaisuus helpottaa siirtymistä edellisestä kortista uuteen korttiin, kun uutta tunnuslukua ei välttämättä tarvitse opetella. Tunnusluvun muistaminen on entistä tärkeämpää, sillä maksupäätteitä vaihdetaan tällä hetkellä sirupäätteiksi. Yhä useampi korttiostos hyväksytään tunnusluvulla. Siirtyminen sirukortteihin liittyy yhteisen euromaksualue SEPA:n tuomiin muutoksiin.

Tunnusluvuksi ei kuitenkaan saa valita helposti arvattavaa yhdistelmää, kuten syntymävuotta tai päivämäärää tai esimerkiksi numerosarjoja 1234 tai 1111.

Korteilla on muitakin uusia turvallisuutta lisääviä ominaisuuksia. Kun aiemmin maksukorteissa oli vain yksi nostoraja, Tapiolan uusiin kortteihin asiakas voi määritellä kolme eri käyttörajaa: ostorajan, nostorajan ja verkko-ostorajan. Omaa käyttöä vastaavat käyttörajat lisäävät turvallisuutta. Käyttörajoja on lisäksi helppo muuttaa aina tarvittaessa, helpoiten sen tekee itse pankin verkkopalvelussa.

Uusilla pankkitiliin liitetyillä korteilla voi maksaa verkko-ostoksia. Myös pankin verkkopalvelun korttiosiot uudistuvat. Pankin verkkopalvelussa voi hakea korttia, katsoa korttitietoja, vaihtaa kortin kuvaa sekä esimerkiksi muuttaa kortin käyttörajoja. Myös unohtuneen tunnusluvun voi tilata verkkopalvelusta uudelleen.

Omavalintaisella kuvalla oman näköinen kortti

Maksukortti on henkilökohtainen maksuväline, jota monet käyttävät useita kertoja päivässä. Itse valitsemallasi kuvalla voit tehdä kortin oman näköiseksesi ja oloiseksesi.

Oman kuvan saa kaikkiin tällä hetkellä valikoimissa oleviin MasterCard-kortteihin. Lisätietoa kuvan valitsemisesta ja kuvan vaatimuksista löytyy Tapiola Pankin verkkopalvelusta ja tapiola.fi-sivuilta. Kuvallisen kortin vuosimaksu on 15 euroa, ja kuvan vaihtaminen maksaa 15 euroa kuvalta. Korttien toimitusaika on noin pari viikkoa.

Kuvallisten korttien vuosimaksut poikkeavat pankin peruskorttien maksuista, joista saa Tapiolan Omaetu-ohjelman etutasojen mukaan alennusta. Etutasoilla 1-2 peruskorttien vuosimaksut puolittuvat ja etutasoilla 3-4 kortit ovat ilmaisia. Tapiola Pankin vakiokuvalla varustetun Electronic-kortin vuosimaksu on 15 euroa, Pankin kortin 30 euroa ja myöhemmin tulevien luotto- ja yhdistelmäkorttien vuosimaksut 30 euroa.

Asiakkaille lähetetään tietoa korttien uusimisesta

Tapiola Pankin korttivalikoima uudistuu tämän ja ensi vuoden aikana. Joulukuussa 2010 vanhenevat Tapiolan pankki- ja Visa Electron -kortit uusitaan vielä normaalisti. Tammikuussa 2011 ja sen jälkeen vanhenevia pankki- ja Visa Electron -kortteja ei enää uusita samanlaisina. Asiakkaille lähetetään kirje vähintään kaksi kuukautta ennen pankki- tai Visa Electron -kortin voimassaoloajan päättymistä.

Suosittelemme, että haet itse uuttaa korttia esimerkiksi pankin verkkopalvelussa, jolloin voit valita itsellesi sopivan korttityypin, kortin tunnusluvun ja kuvan sekä itsellesi sopivat käyttörajat. Ellei asiakas hae korttia itse, hänelle lähetetään nykyistä korttia vastaava MasterCard Debit-kortti. Automaattisesti lähetetylle kortille ei voi valita omaa tunnuslukua tai kuvaa, ja kortille asetetaan käyttörajoiksi oletusarvot, joita voi käydä itse verkkopalvelussa muuttamassa. Haluamme varmistaa, ettei asiakas jää ilman korttia vaan että hänellä on koko ajan voimassa oleva kortti tilin käyttämiseen.

Jos et halua uutta MasterCard Debit-korttia Visa Electron- tai pankkikorttisi tilalle, voit ottaa yhteyttä pankkiin.

Tapiola Pankin korttivalikoima täydentyy alkuvuodesta 2011 MasterCard-luottokorteilla. Visa-korttien vaihtaminen MasterCard-luottokorteiksi alkaa myöhemmin ensi vuonna.

Lisätietoa:

Marketta Lundell