YIT rakentaa LähiTapiolalle kolme vapaarahoitteista kerrostaloa

3.6.2013

YIT ja LähiTapiolan Asuntorahasto Prime Ky ovat allekirjoittaneet sopimuksen kolmen vapaarahoitteisen asunto-osakeyhtiön rakentamisesta. Sopimuksen arvo on yli 20 miljoonaa euroa. Kohteissa on yhteensä 133 asuntoa, ja ne sijaitsevat Keravalla, Tampereella ja Turussa. Kohteiden rakentaminen aloitetaan vaiheittain tänä kesänä, ja ne valmistuvat vuoden 2014 aikana.

”Olemme tyytyväisiä että pitkä yhteistyömme LähiTapiolan kanssa saa jatkoa. Nyt solmittu sopimus vastaa voimistuneeseen vuokra-asuntokysyntään ja tuo osaltaan monipuolista tarjontaa asuntomarkkinoille”, kertoo liiketoimintaryhmän johtaja Harri Isoviita YIT:stä.

”Nyt hankituista taloista tulee viihtyisiä tuleville asukkaille. Rahaston portfolioon saadaan hankinnan myötä myös hajautusta muille paikkakunnille kuin pääkaupunkiseudulle”, sanoo kiinteistörahastojohtaja Kim Särs LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy:stä.

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Matti Koskela, liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 040 557 6520, matti.koskela@yit.fi

Kim Särs, kiinteistörahastojohtaja, LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy,                        puh. 040 501 9981, kim.sars@lahitapiola.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy on täysin LähiTapiola-ryhmän omistama kiinteistövarainhoitopalveluja tuottava yritys. Yhtiön hallinnoiman kiinteistökannan arvo vuoden 2012 lopussa on noin 2,9 miljardia euroa. LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy:n hallinnoima kiinteistökanta sisältää toimisto-, liike-, logistiikka-, hotelli- ja asuinkiinteistöjä. Vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 1,2 miljoonaa m², tästä suurimman osan muodostavat toimisto- ja liikekiinteistöt.