• Lantmännen/

Euroopan komissio on hyväksynyt yrityskaupan, jossa Lantmännen ostaa HKScanin Ruotsin liiketoiminnot. Kaupan odotetaan toteutuvan maaliskuussa

Lantmännen allekirjoitti 29. joulukuuta sopimuksen 100 prosentin omistusosuuden ostamisesta HKScan Sweden AB:stä. Asianomaisten viranomaisten hyväksynnän jälkeen kaupan odotetaan nyt toteutuvan maaliskuun aikana.

Kaupan toteutumiseen asti Lantmännen ja HKScan Sweden AB jatkavat toimintaansa erillisinä yhtiöinä.

Lisätietoja:

Lantmännenin yrityskauppaa koskeva tiedote joulukuulta.

Tietoja Lantmännenistä
Lantmännen on maatalousosuuskunta ja Pohjois-Euroopan johtava toimija maatalous-, kone-, bioenergia- ja elintarviketoimialalla. Lantmännenin omistaa 18 000 ruotsalaista maanviljelijää, ja sillä on 10 000 työntekijää sekä toimintaa yli 20 maassa. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 65 miljardia Ruotsin kruunua (SEK). Tehtävämme on edistää maanviljelyn elinvoimaisuutta. Tunnetuimpia suomalaisia elintarviketuotemerkkejämme ovat Vaasan, Myllyn Paras, Start ja GoGreen. Toimintamme perustuu maanviljelijöiltä sukupolvien aikana hankittuun osaamiseen ja arvoihin. Liiketoimintamme ja tutkimus- ja kehitystyömme kattaa koko arvoketjun, ja yhdessä kannamme vastuun pellosta pöytään. Lisätietoja: www.lantmannen.fi