Aalto-yliopistokiinteistöt valitsi L&T:n kiinteistöhuollon kumppanikseen

Lassila & Tikanoja on 3.5.2012 allekirjoittanut kattavan palvelusopimuksen Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n kanssa. Sopimus pitää sisällään muun muassa kiinteistöjen ulkoalueiden hoitoa ja kiinteistöteknisiä töitä.

Aalto-yliopistokiinteistöt Oy halusi löytää kumppanin, joka pystyy tarjoamaan palveluita kattavasti ja pitkällä aikajänteellä. Kiinteistöpäällikkö Jouko Viinamäen mukaan L&T:n ehdotus vastasi parhaiten yrityksen tarpeita.

”Arvostamme erityisesti hyvää asiakaspalvelua sekä osaavaa näkemystä kiinteistöjen kokonaisvaltaisesta kunnosta. Oma silmä tottuu helposti kiinteistössä oleviin epäkohtiin, mutta ammattilaisen otteessa kiinteistöstä löydetään vaikkapa oleelliset korjausta vaativat seikat”, Jouko Viinamäki toteaa.

”Aalto-yliopistokiinteistöjen kiinteistömassa on haasteellinen kokonaisuus, sillä se koostuu hyvin erilaisista kiinteistöistä. Pitkän kokemuksemme ansiosta tiedämme, kuinka vaativatkin kohteet hoidetaan niin, että kiinteistön käyttäjät ovat tyytyväisiä”, toteaa L&T:n avainasiakaspäällikkö Mikko Pietilä.

Kiinteistönhuollosta vastaavan yhteistyökumppanin valinta on tärkeä osa kiinteistöjen kulurakennetta. Koska noin 40 % kiinteistöjen ylläpitokustannuksista kuluu lämmitykseen sekä veden ja sähkön kulutukseen, kiinteistöhuollossa on oleellista keskittyä kiinteistöjen energiatehokkuuteen. Käytännössä tämä tarkoittaa L&T:llä esimerkiksi eko-koulutettuja huoltomiehiä, joiden päivittäinen tehtävä on tarkkailla kiinteistöä energiatehokkuuden näkökulmasta.

L&T, avainasiakaspäällikkö Mikko Pietilä, puh. 050 385 0865
L&T, myyntijohtaja Jani Hautala, puh. 050 385 5791
Aalto-yliopistokiinteistöt, kiinteistöpäällikkö Jouko Viinamäki, puh. 0400 801 667

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin ja on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2011 oli 652 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9 500 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.