L&T huolehtii ympäristöstä Pori Jazzeilla ja useissa muissa kesätapahtumissa

Lassila & Tikanoja on tänäkin kesänä mukana useiden kesätapahtumien järjestelyissä. Yksi kesän suurimmista koitoksista on monipäiväinen Pori Jazz -festivaali.

L&T vastaa jazzeilla jätehuollon ja yleisökäymälöiden toimivuudesta ja siisteydestä. Lisäksi L&T osallistuu festivaalin ympäristöasioiden edistämiseen ja festivaalin ympäristöraportin tekemiseen. Kyseessä on L&T:n ja Pori Jazzin ensimmäinen yhteistyövuosi.

”Tavoitteenamme on auttaa Pori Jazzia järjestämään mahdollisimman ympäristöystävällinen tapahtuma, josta jää kävijöille hyvä fiilis. Meille tapahtumaviikko tietää kovaa ponnistusta, sillä olemme silloin hereillä vuorokauden kaikkina tunteina”, kuvaa avainasiakaspäällikkö Rami Koskinen L&T:n roolia Pori Jazz -tapahtumassa heinäkuussa. Vuonna 2010 jazzit keräsivät yli 150 000 kävijää. Pori Jazz on ollut yksi suomalaisen kulttuurikesän keskeisistä tapahtumista jo 45 vuotta.

Jazzien aikaan alueella työskentelee merkittävä joukko L&T:läisiä, mutta jo suunnitteluvaiheessa mukana on ollut kymmeniä ammattilaisia. Järjestelyt suunnitellaan yhteistyössä tapahtumaorganisaation ja valvovien viranomaisten kanssa: jokainen tapahtuma opiskellaan erikseen ja kokonaisuus räätälöidään tapahtuman mukaan. Tapahtuman suuruudesta kertoo se, että Bajamaja-käymälöitä kerätään festivaalialueelle eri puolilta Suomea.

”Palvelujen on toimittava moitteettomasti jokaisena päivänä. Se asettaa kalustolle ja tuotannon henkilökunnalle haasteita, sillä muuttuviin tilanteisiin on pystyttävä reagoimaan nopeasti. Joustavat ja riittävät resurssit ovat L&T:n vahvuus”, kertoo L&T:n tapahtumakoordinaattori Elina Tikka.

Pori Jazzin lisäksi L&T huolehtii ympäristöstä tänä kesänä muun muassa Farmari-messuilla, loma-asunto- ja asuntomessuilla, purjehduksen EM-kilpailuissa sekä useissa ulkoilmakonserteissa.

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin ja on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2010 oli 598 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9400 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

--------------
L&T:n mediayhteydet: