L&T huolehtii ympäristöstä Pori Jazzeilla ja useissa muissa yleisötapahtumissa

Ilman toimivia tukitoimintoja isosta tapahtumasta voi jäädä ikävä mielikuva monelle kävijälle. Lassila & Tikanoja varmistaa tänäkin kesänä, että ympäristön huolto toimii niin Pori Jazzeilla kuin monissa muissa tapahtumissa.

L&T vastaa Pori Jazzeilla jätehuollon ja yleisökäymälöiden toimivuudesta ja siisteydestä. Lisäksi L&T osallistuu festivaalin ympäristöasioiden edistämiseen ja festivaalin ympäristöraportin tekemiseen. Tämä on L&T:n ja Pori Jazzin toinen yhteistyövuosi.

”Meille tapahtumaviikko on kova ponnistus, sillä olemme silloin hereillä vuorokauden kaikkina tunteina”, kuvaa L&T:n avainasiakaspäällikkö Rami Koskinen.

Jazzien aikaan tapahtuma-alueella työskentelee merkittävä joukko L&T:läisiä, mutta jo suunnitteluvaiheessa mukana on ollut kymmeniä ammattilaisia. Järjestelyt suunnitellaan yhteistyössä tapahtumaorganisaation ja valvovien viranomaisten kanssa.

”Yhteistyön jatkaminen L&T:n kanssa oli luontevaa edellisvuoden hyvin onnistuneen tapahtuman jälkeen. Palveluvarmuus ja luotettavuus ovat olleet yhteistyömme avaintekijöitä. Tapahtumassa, jossa voi tulla nopeitakin muutoksia, on tärkeää, että palveluntuottajan saa aina tarvittaessa puhelimen päähän. L&T:n kanssa yhteydenpito on toiminut hyvin”, kertoo Pori Jazzien tuotantopäällikkö Jari Leskinen.

Leskinen kehuu myös L&T:n asianmukaista ja siistiä kalustoa. L&T onkin uusinut kalustoaan, ja muun muassa VIP-tiloissa on tänä vuonna uudet wc-kontit. Tapahtuman suuruudesta puolestaan kertoo se, että Bajamaja-käymälöitä kerätään festivaalialueelle eri puolilta Suomea.

”Tavoitteenamme on auttaa Pori Jazzia järjestämään mahdollisimman ympäristöystävällinen tapahtuma, josta jää kävijöille hyvä fiilis”, Rami Koskinen toteaa.

Pori Jazz on ollut yksi suomalaisen kulttuurikesän keskeisistä tapahtumista jo yli 45 vuotta. Vuonna 2011 festivaali keräsi 152 000 kävijää.

”Suuresta kävijämäärästä huolimatta palvelujen on toimittava moitteettomasti jokaisena päivänä. Se asettaa kalustolle ja tuotannon henkilökunnalle haasteita, sillä muuttuviin tilanteisiin on pystyttävä reagoimaan nopeasti. Joustavat ja riittävät resurssit ovat L&T:n vahvuus”, kertoo L&T:n tapahtumakoordinaattori Elina Tikka.

L&T:n tapahtumakalenterissa ovat tänä vuonna olleet jo jääkiekon MM-kisat, yleisurheilun EM-kilpailut sekä vastikään päättyneet Lappeenrannan loma-asuntomessut. Loppukesän aikana L&T huolehtii ympäristöstä myös muun muassa Bruce Springsteenin ja Madonnan keikoilla sekä Down By The Laituri -festivaaleilla Turussa.

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin ja on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2011 oli 652 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9 500 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.