L&T ja Citycon solmivat valtakunnallisen sopimuksen siivous-, ympäristö- ja ulkoalueiden huoltoon liittyvistä palveluista

Lassila & Tikanoja Oyj ja Citycon Finland Oy ovat solmineet sopimuksen siivous- ja ympäristöpalvelujen sekä ulkoalueiden huoltoon liittyvien palvelujen tuottamisesta Cityconin omistamiin 46 kauppakeskus- ja kauppapaikkaan ympäri Suomen. Tavoitteena on muun muassa lisätä asiakasviihtyvyyttä ja nostaa jätteiden hyötykäyttöastetta.

Sopimukseen piiriin kuuluvat 46 kauppapaikkaa koostuvat Suomen suurimmista kauppakeskuksista markettitasoisiin kiinteistöihin.

”Kilpailutimme kauppapaikkojemme ylläpitopalvelut syksyn 2012 aikana. Tavoitteenamme oli löytää luotettava yhteistyökumppani, joka pystyy tuottamaan kauppapaikkojen tarvitsemat kiinteistö- ja ympäristöpalvelut tehokkaasti ja ammattimaisesti. Lisäksi edellytämme, että kumppanimme sitoutuvat omalla toiminnallaan tukemaan kauppapaikkojemme ympäristövastuutavoitteiden saavuttamista”, kertoo portfoliojohtaja Niko Pulli Citycon Finlandista.

”L&T:n palveluratkaisu tukee erilaisten kauppapaikkojen tarpeita liittyen kiinteistöjen kokonaisvaltaiseen puhtaanapitoon, asiakasviihtyvyyteen ja moderniin ympäristöpalveluun. Toimintatapamme ottaa huomioon sekä kiinteistön omistajan, vuokralaisten että kuluttajien tarpeet ja mahdollistaa palvelujen kehittämisen joustavasti”, toteaa Lassila & Tikanojan projektijohtaja Vesa-Matti Turunen.

L&T:n tuottamassa palvelukokonaisuudessa kiinnitetään erityistä huomiota kauppapaikkojen ympäristötehokkuuteen. Tehostamalla esimerkiksi lajittelua, parannetaan merkittävästi kauppapaikkojen jätteiden hyötykäyttöastetta.

Citycon omistaa lähes 40 kauppakeskusta ja 40 liikekiinteistöä Suomessa. Cityconin kauppapaikat palvelevat sekä kuluttajia että vähittäiskauppaa.

Citycon Finland Oy, portfoliojohtaja Niko Pulli, p. 040 544 9014.
Lassila & Tikanoja Oyj, projektijohtaja Vesa-Matti Turunen, p. 050 385 0817, myynti- ja asiakkuusjohtaja Jan Takkinen, p. 050 385 0700 tai toimialajohtaja Petri Salermo, p. 050 385 6876.

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2011 oli 652 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9 100 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.