L&T ja Puuha Group yhteistyöhön: Vaivaton ja turvallinen ratkaisu piha- ja leikkialueiden suunnitteluun, toteutukseen ja huoltoon

Lassila & Tikanoja ja leikkivälineitä ja ulkokalusteita valmistava Puuha Group ovat aloittaneet yhteistyön, joka mahdollistaa asiakkaille kokonaisvaltaisen piha-alueiden suunnittelun ja hoidon lakisääteisiä tarkastuksia unohtamatta.

Valtakunnallinen yhteistyösopimus yhdistää Puuha Groupin Suomessa valmistetut leikkikenttävälineet ja ulkokalusteet sekä L&T:n asennus-, huolto- ja tarkastuspalvelun. Asiakkaalle yhteistyösopimus tarkoittaa laadukasta ja helppoa tapaa toteuttaa piha-alueet suunnittelusta vuosittaisiin tarkastuksiin saakka hyödyntäen molempien yritysten kokemusta ja verkostoja.

”Kiinteistön rakennuttajalle tai omistajalle piha-alueiden rakentaminen on edellyttänyt laajaa toimittajaverkostoa suunnittelijasta välinevalmistajaan, asentajista viherrakentajiin ja huoltoyhtiöihin. Yhteistyömme luo asiakkaalle helpon ja vaivattoman piha-alueratkaisun, jossa Puuha Group suunnittelee ja valmistaa tuotteet, L&T asentaa, huoltaa ja tarkastaa leikkivälineet sekä hoitaa alueen viherrakentamisen ja viheralueiden ympärivuotisen huoltamisen", sanoo liiketoimintajohtaja Antti Niitynpää L&T:ltä.

Niitynpää muistuttaa, että leikkipaikkojen ja -välineiden turvallisuus on kiinteistön omistajan vastuulla ja niitä koskee kuluttajaturvallisuuslainsäädäntö.

”Leikkipaikat kannattaa tarkastaa vuosittain koulutetun tarkastajan avulla. Ammattilainen varmistaa leikkivälineiden toiminnan ja vakauden sekä turva-alustojen riittävyyden. Jos leikkipaikalla huomataan puutteita, teemme korjausehdotukset ja kustannusarvion kunnostustyöstä”, hän lupaa.

”Toimintamme tavoitteena on liikuttaa ja aktivoida kaiken ikäisiä. Puuha Groupin ydinosaamista on leikkipaikkavälineiden suunnittelu ja valmistus. Välineiden asennukseen ja ylläpitoon saimme L&T:stä kumppanin, jonka vahva kokemus ulkoalueiden hoidosta varmistaa asiakkaille ammattimaisen välineiden ja piha-alueiden ylläpidon”, toimitusjohtaja Marko Mäkelä Puuha Groupista kertoo.

Lassila & Tikanoja, liiketoimintajohtaja Antti Niitynpää, puh. 0400 231 167, antti.niitynpaa@lassila-tikanoja.fi
Puuha Group, toimitusjohtaja Marko Mäkelä, puh. 0400 477 449, marko.makela@puuha.com

Lassila & Tikanoja
on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2013 oli 668,2 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

Puuha Group Oy on kotimainen lasten leikkikenttävälineitä ja pihavarusteita valmistava yritys. Valikoimaamme kuuluvat myös puistokalusteet ja ulkoliikuntavälineet. Tarjoamme kokonaisratkaisuja pihoille, puistoihin ja lähiliikuntapaikoille sisältäen tuotteidemme suunnittelu-, asennus- ja huoltopalvelun. Puuha Group Oy on kasvanut toimialallaan tunnustetuksi yritykseksi kansainvälistymällä ja kehittymällä kumppanuuksien kautta. Toimitilamme ja tuotantomme sijaitsevat Turussa.