L&T jatkaa Outokummun Tornion tehtaiden kumppanina

Lassila & Tikanoja ja Outokumpu ovat allekirjoittaneet sopimukset koskien Outokummun Tornion tehtaiden jätehuolto- ja kierrätyspalveluita, vaarallisten jätteiden keräys- ja kierrätyspalveluita, vaihtolava-ajoja sekä prosessipuhdistuksia ja viemärihuoltoa. Sopimukset ovat jatkoa vuonna 2010 allekirjoitetuille sopimuksille.

Sopimuksien mukaisesti L&T vastaa kokonaisvaltaisesti Outokummun Tornion tehtaiden sopimuksien piiriin kuuluvista töistä.

”Työturvallisuus, kustannustehokkuus sekä halu ja kyky jatkuvasti kehittää palvelusuoritteita yhdessä asiakasorganisaation kanssa ovat tärkeitä toimittajavalintaan vaikuttavia kriteereitä Outokummulle. L&T:n vuosien tapaturmaton toiminta tehdasalueellamme, asiantuntemus jätehuollon ja kierrätyksen osa-alueilta sekä joustava palvelumalli johtivat sopimusten uusimiseen. Kuluneiden vuosien aikana olemme hyvällä yhteistyöllä saavuttaneet kustannussäästöjä, ja tuleville vuosille on edelleen asetettu merkittävät kokonaiskustannusten säästötavoitteet”, kertoo tehdaspalvelujohtaja Erkki Niska Outokummulta.

”Haluamme tiivistää yhteistyötä entisestään ja kehittää yhteisiä toimintatapoja, jotta Outokumpu voi keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa. Tavoitteena on löytää kustannustehokkaita toimintamalleja, joista kummatkin osapuolet hyötyvät”, sanoo myyntijohtaja Antti Mikkola L&T:ltä.

Myyntijohtaja Antti Mikkola, antti.mikkola@lassila-tikanoja.fi, puh. 040 746 8513, L&T

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2012 oli 674,0 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9 000 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.