L&T laajentaa toimintaansa Varkauden talousalueelle

Lassila & Tikanoja Oyj on ostanut kolmen varkautelaisen yrityksen liiketoiminnat. Ostetut yritykset ovat Savon Kiinteistöhuolto- ja Siivouspalvelu Oy, Varkauden Kiinteistönhoito ja Siivouspalvelu Oy ja Jo-Pe Huolto Oy, jotka harjoittavat pääasiassa siivous- ja kiinteistönhoitoliiketoimintaa. Kaupat astuvat voimaan 1.4.2011.

Kaikkien kolmen yrityksen taustalla on Jokimäen perhe. Yritysten kokonaisliikevaihto on 1,1 miljoonaa euroa ja niiden kaikki 20 työntekijää siirtyvät kaupassa L&T:lle.

”L&T:llä on jo tällä hetkellä vahva palvelutarjonta Jyväskylän, Kuopion ja Joensuun alueilla. Nyt tehdyt kaupat vahvistavat L&T:n palvelujen laajenemista Varkauden talousalueelle”, kertoo aluejohtaja Juha Nurminen L&T:ltä.

L&T perustaa Varkauteen oman yksikön, jonka yhteyspäälliköksi siirtyy ostettavien yhtiöiden toimitusjohtaja Petri Jokimäki.

Juha Nurminen, aluejohtaja, L&T, puh. 0500 625 954
Petri Jokimäki, toimitusjohtaja, puh. 040 584 1701

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin ja on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2010 oli 598 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8700 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.