L&T mukaan maahanmuuttajille suunnattuun koulutushankkeeseen

Lassila & Tikanoja (L&T) haluaa edistää maahanmuuttajien sijoittumista työmarkkinoille. L&T on aloittanut asiassa yhteistyön Helsingin kaupungin ja Helsingin työ- ja elinkeinotoimiston kanssa. Yhteistyön tavoitteena on kehittää L&T:tä työyhteisönä ja sitä kautta tukea luotettavaa ja asiakkaiden tarpeisiin sopivaa palvelutuotantoa.

Osana yhteistyötä Helsingissä käynnistetään maaliskuun lopussa puhdistuspalvelualan koulutus, joka on kohdistettu ennen kaikkea työmarkkinoille tähyäville maahanmuuttajille. Koulutuksen toteutuksesta vastaa Amiedu.

”Palveluala tulee olemaan eräänlainen sillanrakentaja eri ryhmien sijoittumisessa suomalaisille työmarkkinoille. L&T haluaa aktiivisesti kehittää osaamistaan asiassa ja vahvistaa näin entisestään asemaansa palvelualan houkuttelevana työpaikkana. Tavoitteenamme on määrätietoisesti kehittyä siinä, miten pystymme entistä paremmin ottamaan huomioon eritaustaiset työntekijät. Monimuotoinen työyhteisö on tulevaisuudessa entistä selvemmin kilpailuetu”, rekrytointipäällikkö Katarina Cederlöf L&T:ltä toteaa.

Puhdistuspalvelualan koulutukseen tavoitellaan noin 20 alasta kiinnostunutta henkilöä perehtymään suomalaiseen työelämään ja työkulttuuriin sekä parantamaan asiakaspalveluvalmiuksiaan. L&T:n vastuulla on tutustuttaa koulutukseen valitut henkilöt puhdistuspalvelualan käytännön työhön tarjoamalla työssäoppimisjaksoja pääkaupunkiseudulla. Koulutuksen jälkeen henkilöillä on mahdollisuus täydentää opintojaan ja hankkia puhdistuspalvelualan tutkinto. L&T pyrkii tarjoamaan tutkinnon suorittaneelle henkilölle mahdollisuuksien mukaan työsuhteen.

Koulutukseen pääseminen edellyttää hakijoilta riittävää suomen kielen taitoa ja fyysistä kuntoa. Koulutuksen hakuaika päättyy 18.2.2011.

Lisätiedot:
rekrytointipäällikkö Katarina Cederlöf, L&T, puh. 050 385 0986

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin ja on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2010 oli 598 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8700 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

--------------
L&T:n mediayhteydet: