L&T osti Säkkivaihto Oy:n

Lassila & Tikanoja (L&T) on ostanut Säkkivaihto Oy:n. Yritysostolla L&T vahvistaa jätehuoltoliiketoimintaansa Pirkanmaan talousalueella. Kauppa toteutuu 1.12.2010.

Säkkivaihto Oy:n liikevaihto vuonna 2009 oli noin 1 miljoonaa euroa. Tampereella toimiva yritys työllistää 6 henkilöä. Yritys on perustettu vuonna 1968.

Säkkivaihdon henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä L&T:n palvelukseen. Säkkivaihdon toimitusjohtaja Jan Järvensivu ei jatka yhtiön palveluksessa.

”Säkkivaihto on kannattava ja hyvin hoidettu yritys, jonka työntekijät ovat kokeneita alan ammattilaisia. Jätehuolto on L&T:n ydinliiketoimintaa, jonka kasvuun ja kehitykseen panostamme jatkuvasti. Yrityskaupalla vahvistamme asemaamme Pirkanmaalla. Alueen asiakkaille yritysjärjestely näkyy entistä monipuolisempina palveluina”, L&T:n liiketoimintajohtaja Mikko Honkonen toteaa.

”Pitkä ura jätehuoltoalalla ja halu keskittyä yritystoiminnassa Suomen Hissipurku Oy:n toimintaan oli merkittävin syy toteutuneeseen yrityskauppaan. Hetki kaupanteolle oli otollinen molemmille osapuolille”, Säkkivaihto Oy:n omistaja Jan Järvensivu kertoo.

Mikko Honkonen, liiketoimintajohtaja, L&T, puh. 050 572 4810
Jan Järvensivu, Säkkivaihto Oy, puh. 0400 831 905

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin. Yhtiö on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2009 oli 582 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8700 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.lassila-tikanoja.com