L&T palkkaa 500 kesätyöntekijää

Kesätyöpaikkoja on tänä vuonna hyvin tarjolla eri puolilla maata. Lassila & Tikanoja (L&T) palkkaa noin 500 kesätyöntekijää monipuolisiin tehtäviin palvelualalle. Kesätyöpaikkoja on tarjolla jonkin verran edellisvuotista runsaammin. Myös hakijoita tehtäviin on ollut edelleen paljon.

- Olemme pystyneet palkkaamaan useana vuotena runsaasti kesätyöntekijöitä, ja jatkamme samalla linjalla myös tulevana kesänä. On tärkeää, että nuorilla on mahdollisuus päästä mukaan työelämään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, sanoo rekrytointipäällikkö Henri Kronlund L&T:ltä.

L&T:llä on tarjolla kesätyöpaikkoja etenkin siivouksessa ja kiinteistönhoidossa, mutta apuvoimia tarvitaan myös ympäristönhuoltoon ja uusiutuvaan energiaan liittyvissä tehtävissä. Tarjolla on myös jonkin verran toimihenkilötyöpaikkoja muun muassa palveluneuvojina tai työnjohtoharjoittelijoina.

- Palvelualan merkitys työllistäjänä on kasvussa. L&T haluaa auttaa nuoria ja muita työmarkkinoille eri taustoilla tulevia henkilöitä pääsemään mukaan työelämään. Tämän vuoksi tarjoamme osalle kesätyöntekijöistä töitä myös kesän jälkeen joustavilla järjestelyillä esimerkiksi opintojen ohessa. Tulevaisuudessa tarvitsemme palvelualalle runsaasti uusia osaajia ja kesätyön kautta nuorilla on mahdollisuus tutustua kiinteistö- ja ympäristöalan tarjoamiin työtehtäviin, Kronlund toteaa.

L&T on sitoutunut noudattamaan vastuullisen kesätyönantajan periaatteita ja on mukana
Vastuullinen kesäduuni 2011 –kampanjassa.

Lisätietoja L&T:n avoimista kesätyöpaikoista löytyy osoitteesta www.500kesatyopaikkaa.fi.

Lisätiedot:
rekrytointipäällikkö Henri Kronlund, L&T, p. 050 385 6313

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin ja on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2010 oli 598 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8700 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

--------------
L&T:n mediayhteydet: