L&T Pekka Ojanpään kaudelle

Lassila & Tikanojan hallitus nimitti yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kesällä Pekka Ojanpään. Ojanpää ottaa uuden tehtävänsä vastaan 1. marraskuuta 2011.

L&T lähtee Pekka Ojanpään kaudelle vahvoissa asemissa.

- Meillä on kaikki edellytykset kannattavalle kasvulle. Ympäristöliiketoiminta on tulevaisuuden ala. Markkinoiden toimivuus ja avoimuus on kuitenkin turvattava. Avoin kilpailu ja toimivat markkinat luovat edellytykset uusille innovaatioille ja työpaikoille, Ojanpää sanoo.

45-vuotias Ojanpää toimi aiemmin Kemirassa Kunta ja teollisuus -segmentistä vastaavana johtajana. Sitä ennen hän on toiminut Kemiran Specialty-yksikön johtajana ja useissa eri johtotehtävissä Nokiassa. Ojanpää on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri.

Lisätietoja: viestinnän asiantuntija Eveliina Nera, p. 050 385 5980
Tapaamispyynnöt: toimitusjohtajan assistentti Taru Määttä, p. 050 385 6923

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin. Yhtiö on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2010 oli 598 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 10 400 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.lassila-tikanoja.com