L&T vahvistaa asemiaan kierrätyksen ja jätehuollon kokonaisratkaisutoimittajana

Lassila & Tikanoja vahvistaa merkittävästi asemiaan kotimaisilla jätepuristin- ja paalainmarkkinoilla uusien edustusten ja asiakkuussopimusten kautta. Nyt yhtiö pystyy tarjoamaan asiakkailleen entistä tehokkaammin kierrätystä edistäviä kokonaisratkaisuja, jotka sisältävät laadukkaiden keräysvälineiden lisäksi tarkoituksenmukaiset tyhjennyspalvelut ja materiaalien toimittamisen hyötykäyttöön.

L&T edustaa jatkossa yksinoikeudella Suomessa saksalaista Husmannia, joka on Euroopan suurin jätepuristinvalmistaja.

”Husmann oli L&T:lle ilmiselvä valinta täydentämään jätehuollon laitetarjontaamme. Laadusta ja luotettavuudesta tunnetulla merkillä on jo valmiiksi vankkumaton käyttäjäkunta Suomessa”, sanoo Ympäristöpalveluiden toimialajohtaja Petri Salermo.

L&T on myös solminut sopimuksen, jonka kautta huomattava osuus konkurssiin menneen Compactor Finland Oy:n aktiivisesta leasing-laitekannasta siirtyi yhtiön haltuun. Sopimuksen myötä L&T vahvistaa asemaansa teollisuuden lisäksi myös kaupan saralla kierrätyksen ja jätehuollon kokonaisratkaisutoimittajana. Jatkossa L&T tarjoaa jätehuollon palveluiden lisäksi myös valtakunnalliset teknisten jätehuoltolaitteiden huoltopalvelut ja tarvikkeet leasing-yhtiöiden asiakkaille.

”L&T on luotettava toimija ja palveleva täyden palvelun talo. Kauttamme saa kaikki kierrätystä edistävät tuotteet ja palvelut aidosti saman katon alta. Tarjoamamme korkeatasoiset ja suorituskykyiset jätehuollon laitteet yhdistettynä ammattitaidolla suunniteltuun, oikein mitoitettuun palvelupakettiin tehostavat jätehuoltoa ja sitä kautta asiakkaat säästävät niin kustannuksissa kuin hiilijalanjäljen koossa”, Salermo tiivistää.

Toimialajohtaja Petri Salermo, petri.salermo@lassila-tikanoja.fi, puh. 050 3856876.
Tuotepäällikkö Päivi Stordell, paivi.stordell@lassila-tikanoja.fi, puh. 050 3859758.

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2012 oli 674,0 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9 000 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.