Lassila & Tikanoja osti Jyväs-Jää Oy:n liiketoiminnan

Lassila & Tikanoja Oyj on ostanut kylmälaitteiden suunnittelu-, myynti-, asennus-, huolto- ja korjauspalveluita tarjoavan Jyväs-Jää Oy:n liiketoiminnan. Jyväskyläläisen Jyväs-Jään liikevaihto on noin 3 miljoonaa euroa. Yrityksen pitkä historia juontaa juurensa vuoteen 1968.

”Yrityskauppa tukee L&T:n Kiinteistöpalveluiden strategiaa. Tavoitteemme on syventää kiinteistötekniikan osaamista jäähdytys- ja kylmätekniikassa sekä laajentaa osaamisen valtakunnallista kattavuutta”, taustoittaa liiketoimintajohtaja Tapio Ulvinen L&T:ltä.

Kaupan myötä Jyväs-Jään 14 kylmäalan ammattilaista sekä yrittäjä Jussi Myllyntaus siirtyvät L&T:lle. Myyjinä ovat Jussi Myllyntauksen lisäksi hänen sisarensa Tiina Myllyntaus sekä isänsä, yrityksen perustaja Pertti Myllyntaus.

”Halusimme vakaata jatkuvuutta lähes 50-vuotiselle liiketoiminnallemme. Osana isompaa yritystä pystymme kulkemaan kehityksen kärjessä ja vastaamaan niin asiakkaiden kuin asetusten kiristyviin vaatimuksiin. Tämä näkyy erityisesti energiatalouteen ja ylläpidon raportointiin liittyvissä kysymyksissä. L&T oli alusta asti kotimaisena toimijana ja alan edelläkävijänä paras vaihtoehto ostajaksi”, sanoo Jyväs-Jään toimitusjohtaja Jussi Myllyntaus.

Kauppa tuo Jyväs-Jään nykyisten asiakkaiden käyttöön L&T:n laajan osaamisen ja palvelurepertuaarin. L&T:n nykyiset asiakkaat taas hyötyvät uudesta jäähdytys- ja kylmäosaamisesta erityisesti kaupan alalla.

Kauppa astui voimaan 2.2.2015.

Lisätietoja antavat:

Tapio Ulvinen, liiketoimintajohtaja, L&T, p. 0400 968 624
Jussi Myllyntaus, toimitusjohtaja, Jyväs-Jää Oy, p. 0400 805 912

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2013 oli 668,2 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.