Professori Pekka Himanen kertoo unelmastaan Valtakunnallisilla lastensuojelupäivillä

Professori Pekka Himanen avaa tiistaina 12.10.2010 klo 10.30−11.30 Valtakunnalliset lastensuojelupäivät Turun Holiday Club Caribiassa (Kongressikuja 1, Caribia Areena, 1. krs).

Professori Himanen luennoi siitä, miten aikuisten vastuulla on luoda lapselle arvokkuuden kokemus sekä kuinka on mahdollista luoda Suomi, jossa välittäminen muutetaan käytännöksi ennen kuin on liian myöhäistä.

Himanen on tiedotusvälineiden tavattavissa myös luennon jälkeen alkavassa lastensuojelupäivien tiedotustilaisuudessa klo 11.45 (Holiday Club Caribia, Kongressikuja 1, kokoustila St. Ann, 1. krs.).

Professori Pekka Himanen on kansainvälisesti tunnetuimpia informaatioajan tutkijoita, jonka aihetta käsitteleviä teoksia on julkaistu yli 20 kielellä. Himanen jakaa aikansa toimimalla professorina Taideteollisessa korkeakoulussa, vierailevana professorina Oxfordin yliopistossa sekä johtavana tutkijana HIITissä (Helsinki Institute for Information Technology).

Valtakunnallisille lastensuojelupäiville Turun Holiday Club Caribiaan kokoontuu 12.−14.10.2010 lähes 1000 lastensuojelun ammattilaista pohtimaan ja etsimään ratkaisuja erityisesti ehkäisevän lastensuojelun haasteisiin. Luovuus ja rohkeus ehkäisevän työn avaimiksi -teemaa käsitellään päivillä monista näkökulmista. Lastensuojelun Keskusliiton järjestämä tapahtuma on lastensuojelualan suurin vuosittainen koulutustapahtuma. Keskusliitto järjestää tapahtuman yhdessä Turun kaupungin ja Sosiaalijohto ry:n kanssa. Lisätietoja: www.lskl.fi/turku2010

Lisätietoja:
Tiedottaja Hanna-Mari Savolainen
Lastensuojelun Keskusliitto
hanna-mari.savolainen@lskl.fi

Lastensuojelun Keskusliitto on vuonna 1937 perustettu lastensuojelualan kattojärjestö, joka ajaa lapsen etua, vaikuttaa yhdessä jäseniensä kanssa lapsia koskevaan päätöksentekoon ja yhdistää eri tahojen asiantuntemuksen.  Liiton jäseninä on 94 järjestöä ja 36 kuntaa tai kuntayhtymää. Lisätietoja www.lskl.fi