Layer Groupiin kuuluva Mästarna Vision AB ostaa Sundsvallissa toimivan Granlunds Måleri AB:n

Report this content

Maalaus- ja käsityöpalveluja tarjoava Mästarna Vision AB laajentaa toimintaansa Sundsvallin alueella ostamalla Granlunds Måleri AB:n. Mästarna Vision on kuulunut Layer Groupiin vuodesta 2022, ja se on tunnettu tuotemerkki Pohjois-Ruotsissa, erityisesti Sundsvallin, Härnösandin ja Östersundin alueilla.

- Granlunds Måleri on loistava täydennys Layer Groupiin ja vahvistaa maalauspalvelujen tarjontaamme Norrlannissa. Sekä Granlunds Målerilla että Mästarna Visionilla on motivoitunut johto ja ammattitaitoiset työntekijät, ja yhdessä ne muodostavat vahvan toimijan laajoilla ja nopeasti kasvavilla markkinoilla, sanoo Layer Groupin toimitusjohtaja John Strand.

Layer Groupiin kuuluvilla yrityksillä on yhteinen tavoite: ne haluavat saavuttaa nostaa laadun ja palvelun uudelle tasolle. Layer Group tukee, haastaa ja vie eteenpäin samalla, kun konserniin kuuluvat yritykset jatkavat toimintaansa omilla vahvoilla ja paikallisesti ankkuroiduilla tuotemerkeillään. Granlunds Måleri säilyttää tuotemerkkinsä ja jatkaa työtään omalla vahvalla tiimillään, kuten muutkin konsernin yritykset. Granlunds Måleri hakee tiiviissä yhteistyössä Mästarna Visionin kanssa ja Layer Groupin tuella uusia tapoja kehittyä erityisesti vastuullisuuden, talouden ja digitalisaation osa-alueilla. Granlunds Målerin kokeneelle toimitusjohtajalle Roland Granlundille kyseessä on myös paluu kollegojen pariin, sillä hän on toiminut aiemmin Mästarna Visionin projektipäällikkönä.

- Tuntuu innostavalta ottaa Granlunds Målerin kanssa seuraava askel! Liittyminen osaksi Mästarna Visionia ja Layer Groupia tarkoittaa, että voimme täydentää toisiamme ja vahvistaa tuotemerkkiämme. Näemme myös, että työntekijöillemme tuo merkittävää lisäarvoa ja turvaa kuulua hyvämaineiseen ja vakaaseen konserniin, sanoo Granlunds Målerin toimitusjohtaja Roland Granlund.

- Meillä on suuri ilo toivottaa Granlunds Måleri tervetulleeksi Mästarnaan. Olemme tehneet jo vuosien ajan hyvää yhteistyötä toimitusjohtaja Roland Granlundin ja Granlunds Målerin kanssa, ja heidän tiiminsä koostuu erittäin kokeneista ja pätevistä työntekijöistä. Lisäksi Mästarna saa nyt käyttöönsä tärkeän verkoston, joka täydentää, vahvistaa ja kehittää Mästarnaa hienosti matkallamme kohti tulevaa, sanoo Mästarna Visionin toimitusjohtaja Åke Zetterberg.

Granlunds Måleri
Granlunds Måleri perustettiin vuonna 1989 Sundsvallissa, ja sitä johtaa Roland Granlund. Yrityksen palveluksessa on 13 maalaria, ja se tarjoaa monipuolisia palveluja maalaus-, teollisuuslattia- ja kokonaisurakkapalveluja kiinteistönomistajille, rakennusyhtiöille ja kuluttajille. Granlunds Målerilla on hyvä maine markkina-alueellaan, ja sillä on vahvat asiakassuhteet.

Mästarna Vision AB
Mästarna Vision on konserni, johon kuuluu neljä tytäryhtiötä ja noin 90 työntekijää. Yhtiöllä on vuosien kokemus alalta, ja se tarjoaa laajan valikoiman maalaus-, julkisivu-, lattia- ja korroosionestopalveluja. Yhtiön asiakkaita ovat pääasiassa julkisen sektorin organisaatiot, suuret ja pienet kiinteistöyhtiöt, teollisuusyritykset sekä yksityishenkilöt. Pääkonttori sijaitsee Sundsvallissa, ja yhtiön muut yksiköt sijaitsevat Östersundissa ja Härnösandissa.

Lisätietoja:

John Strand, Layer Group AB:n toimitusjohtaja

john.strand@layergroup.se, +46 70 233 07 69

Åke Zetterberg, Mästarna Vision AB:n toimitusjohtaja

ake.zetterberg@mastarna.se, +46 70 006 66 83

Roland Granlund, Granlunds Måleri AB:n toimitusjohtaja

rolle@granlundsmaleri.se, +46 70 336 15 94

Layer Group

Layer Group on yksi Ruotsin suurimmista pintamaalauspalveluihin erikoistuneista konserneista. Se koostuu johtavista paikallisista yrityksistä, joilla on motivoituneet yrittäjät ja vahvat tavaramerkit. Konserni perustettiin toukokuussa 2020, ja se on valtakunnallinen toimija, joka pystyy tarjoamaan kilpailukykyisiä palveluja sekä suurille että pienille asiakkaille erityisesti maalauksen, lattiaratkaisujen ja teollisuusmaalien alalla.

Layer Groupilla on tällä hetkellä noin 1 600 työntekijää, ja sen liikevaihto on hieman yli 2,7 miljardia kruunua. Konserni toimii koko Ruotsissa etelärannikon Trelleborgista ja pohjoisen Kiirunaan sekä suuressa osassa Suomea. Layer Groupin omistavat yrittäjät sekä pohjoismaiset Litorina- ja Bragnum Invest -sijoitusyhtiöt, jotka yhdessä ovat suurimmat omistajat. Litorina ja Bragnum ovat sijoitusyhtiöitä, jotka sijoittavat pieniin ja keskisuuriin pohjoismaisiin yrityksiin ja kehittävät niistä yhdessä johdon kanssa alansa johtavia yrityksiä kasvun, kannattavuuden parantamisen ja ammattimaisuuden lisäämisen kautta.