• Layer Group/

Mattias Gelinder siirtyy Layer Groupin M&A-toiminnoista ja liiketoiminnan kehityksestä vastaavaksi johtajaksi

Layer Group yhdistää Ruotsin ja Suomen kokeneimmat ja arvostetuimmat pintakäsittelyalan yritykset, ja konsernin mukaan Mattias Gelinder aloittaa maanantaista 9.9. alkaen Mergers and Acquisitions (M&A) -toiminnoista ja liiketoiminnan kehityksestä vastaavana johtajana.

Mattias liittyy suhteellisen varhaisessa vaiheessa Layer Groupiin, joka perustettiin vuonna 2020. Yhdessä motivoituneiden yrittäjien kanssa hän vastaa yhteisen liiketoiminnan rakentamisesta, jonka tavoitteena on nousta Pohjoismaiden johtavaksi pintakäsittelykonserniksi. Konsernin perustaa, strategiaa ja taloudellisia tavoitteita kuvaavan toimintamallin mukaisesti Mattias luo osaltaan edellytykset kaikkien menestykselle konsernissa.

Mattiaksella on pitkä ja vahva kokemus kansainvälisistä pörssinoteeratuista konserneista. Viimeksi hän on työskennellyt paperi- ja pakkausyhtiö Billerudissa, jossa hän vastasi koko konsernin arvoketjun suorituskykyä ja tehokkuutta parantavasta ohjelmasta sekä M&A-toiminnoista. Mattias aloitti uransa EY:ssä tilintarkastajana ja liikkeenjohdon konsulttina yli 20 vuotta sitten, ja hän on toiminut useissa johtotehtävissä ajoneuvoalalla. Hän on toiminut myös Nobina-joukkoliikenneyhtiön rahoitus- ja IR-johtajana.

- Mattias tuo mukanaan strategista osaamista ja kokemusta, joista on suurta hyötyä koko konsernille, eikä vähiten konsernin johdolle, jota hänen kokemuksensa ja henkilökohtaiset ominaisuutensa tukevat merkittävällä tavalla. Yhteisen tavoitekuvamme avulla varmistamme jatkossakin laatuyritysten nopean mutta huolellisen ostamisen ja tuomme siten positiivista kehitystä konsernin kannattavuuteen. Samalla vahvistamme operatiivista ja strategista asemaamme, sanoo Layer Groupin toimitusjohtaja John Strand.

- Odotan todella innolla, että pääsen osaksi Layer Groupia, jossa voin edistää kehitystä ja laajentumista yhdessä yrittäjien, omistajien ja muun konsernijohdon kanssa. Uskon vahvasti, että Layer Groupin hajautettu malli, jossa yrityksensä myyvistä yrittäjistä tulee osaomistajia, on merkittävä menestystekijä. Tämä motivoi minua voimakkaasti, samoin kuin konsernin halu luoda kasvua ja arvon lisäarvoa sekä asiakkaille että omistajille, Mattias Gelinder sanoo.

Lisätietoja:

John Strand, toimitusjohtaja, Layer Group AB

john.strand@layergroup.se, +46 70 233 07 69

Layer Group

Layer Group on yksi Ruotsin suurimmista pintakäsittelypalveluihin erikoistuneista konserneista. Se koostuu johtavista paikallisista yrityksistä, joilla on motivoituneet yrittäjät ja vahvat tavaramerkit. Konserni perustettiin toukokuussa 2020, ja se on valtakunnallinen toimija, joka pystyy tarjoamaan kilpailukykyisiä palveluja sekä suurille että pienille asiakkaille erityisesti maalauksen, lattiaratkaisujen ja teollisuusmaalien alalla.

Layer Groupilla on tällä hetkellä noin 1 600 työntekijää, ja sen liikevaihto on hieman yli 2,6 miljardia kruunua. Konserni toimii koko Ruotsissa etelärannikon Trelleborgista pohjoisen Kiirunaan sekä suuressa osassa Suomea. Layer Groupin omistavat yrittäjät sekä pohjoismaiset Litorina- ja Bragnum Invest -sijoitusyhtiöt, jotka yhdessä ovat suurimmat omistajat. Litorina ja Bragnum ovat sijoitusyhtiöitä, jotka sijoittavat pieniin ja keskisuuriin pohjoismaisiin yrityksiin ja kehittävät niistä yhdessä johdon kanssa alansa johtavia yrityksiä kasvun, kannattavuuden parantamisen ja ammattimaisuuden lisäämisen kautta.