• LeadDesk Oyj/

“100 miljoonaa minuuttia kohtaamisia” – Suomalainen LeadDesk vahvisti jälleen asemiaan teleoperaattorien kumppanina

LeadDesk Oyj Lehdistötiedote 28.12.2023 kello 15.30

"Nyt allekirjoitettu sopimus on jo LeadDeskin kuudes pohjoismaisen teleoperaattorin kanssa solmittu asiakassopimus. Kolmen vuoden sopimus on kokonaisarvoltaan 0,7 miljoonaa euroa, sisältäen vuoden jatko-option”, toimitusjohtaja Olli Nokso-Koivisto kertoo.

LeadDesk on pilvipohjaisten contact center -ohjelmistojen kärkiyhtiö Euroopassa, joka on onnistunut vakiinnuttamaan paikkansa myyjien ja asiakaspalvelijoiden suosikkina. Lisäksi se on panostanut vahvasti teköälyominaisuuksiin.

“Meidän asiakkaillemme kertyy kvartaalin ajalta 100 miljoonaa minuuttia asiakaskohtaamisia pohjoismaisilla kielillä, jotka he voivat tekoälyn avulla nyt analysoida. Esimerkiksi puheen muuttaminen laadukkaaksi tekstiksi on todella oleellinen asia myyjien ja asiakaspalvelijoiden kouluttamisen, laadunvarmistuksen ja esimerkiksi reklamaatioiden käsittelyn kannalta”, Nokso-Koivisto sanoo.

Suomen, ruotsin ja norjan kaltaiset marginaalisemmat kielet sekä EU-regulaatio tuovat LeadDeskille merkittävää kilpailuetua Euroopan markkinalla.

“Koulutamme tekoälymalleja edelleen paremmiksi ymmärtämään esimerkiksi pohjoismaisia kieliä. Isoilla kansainvälisillä alan jäteillä ei ole fokus samalla tavalla näissä kielissä.”

LeadDeskin asiakkaana on lukuisia kuluttajabrändejä, jotka pohtivat, missä myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä tekoäly voi lisätä arvoa. Yksi isoista kysymyksistä on, voiko tekoäly oikeasti menestyä, vaikka myyjänä? Se riippuu asiayhteydestä, Nokso-Koivisto sanoo.

“Lopulta kyse on arvostuksesta. Kun asiakas on yritykseen yhteydessä, se on arvokkain mahdollinen kohtaaminen. Botti voi olla jossain tilanteissa miellyttävä, mutta kun ihminen haluaa tulla ymmärretyksi ja kohdatuksi, toiseen päähän halutaan ihminen. Meidän tehtävänämme on löytää jokaiselle kuluttajalle se itselle sopivin tapa digitaaliseen kohtaamiseen.”

Jakelu:

LeadDesk on Euroopan kärkiyhtiö pilvipohjaisten contact center -ohjelmistojen tarjoajana. Tekoälyä hyödyntävä LeadDesk-pilvipalvelu parantaa asiakaskokemusta ja myyntityön tuottavuutta. Viikoittain jo yli 20 000 asiakaspalvelun ja myynnin ammattilaista työskentelee tehokkaammin LeadDeskin avulla. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 28,1 miljoonaa euroa, ja liiketoiminnasta valtaosa tuli jo Suomen ulkopuolelta. Konsernilla on toimistot kahdeksassa Euroopan maassa. LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. www.leaddesk.com