LeadDesk Oyj: osakkeita merkitty optioilla

LeadDesk Oyj - Yhtiötiedote 12 3.2020 kello 12.00

LeadDesk Oyj:n vuoden 2017 ja 2019 optio-ohjelmien optio-oikeuksilla on merkitty yhteensä 20 375 Yhtiön uutta osaketta. Optio-oikeuksilla 2017 on merkitty 19 625 Yhtiön uutta osaketta ja 2019 optio-oikeuksilla 750 Yhtiön uutta osaketta.

Uusien osakkeiden merkintähinta 81,50 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 12.3.2020.Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Optioilla merkittyjen osakkeiden rekisteröinnin johdosta Yhtiön osakkeiden lukumäärä nousee 4 639 298 osakkeeseen.

Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Finland -markkinapaikalla yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa arviolta 13.3.2020 alkaen.

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Yhtiö tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua suurivolyymisen asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin ja on kasvanut Pohjoismaiden johtavaksi pilvipalveluna tarjottavien asiakaspalvelu- ja myyntiohjelmistojen toimittajaksi. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 12,4 miljoonaa euroa. Ulkomaisen lisenssiliikevaihdon osuus ylitti kotimaisen lisenssiliikevaihdon vuoden 2019 aikana, ollen 52 % lisenssiliikevaihdosta.  Yhtiöllä on toimistot seitsemässä maassa Euroopassa. LeadDesk-pilvipalvelua käyttää yli 700 asiakasta 34 maassa.