LeadDesk Oyj: osakkeita merkitty optioilla

LeadDesk Oyj - Yhtiötiedote 15.6.2022 kello 16.10

LeadDesk Oyj:n vuoden 2017, 2019 ja 2019B optio-ohjelmien optio-oikeuksilla on merkitty yhteensä 13 929 Yhtiön uutta osaketta. Optio-oikeuksilla 2017 on merkitty 1 000 yhtiön uutta osaketta, optio-oikeuksilla 2019 on merkitty 300 yhtiön uutta osaketta ja 2019B on merkitty 12 629 yhtiön uutta osaketta.

Uusien osakkeiden merkintähinta 94 722,70 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 15.6.2022.Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Optioilla merkittyjen osakkeiden rekisteröinnin johdosta yhtiön osakkeiden lukumäärä nousee 5 436 919 osakkeeseen.

Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Finland -markkinapaikalla yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa arviolta 16.6.2022 alkaen.

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Konserni tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. LeadDesk Oyj on kasvanut alansa johtavaksi toimijaksi Pohjoismaissa. Vuonna 2021 konsernin liikevaihto oli 24,6 miljoonaa euroa, josta ulkomaisen liikevaihdon osuus oli 61 %. LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. Konsernilla on toimistot seitsemässä maassa Euroopassa. LeadDesk-pilvipalvelua käyttää noin 1 500 asiakasta ympäri maailmaa.  www.leaddesk.com