LeadDesk Oyj:n suunnatussa osakeannissa merkityt uudet osakkeet rekisteröity kaupparekisteriin

Yhtiötiedote 7.1.2021 kello 12.00

LeadDesk Oyj tiedotti 4.1.2021 Loxysoft -yritysostojen kauppahinnan maksuun liittyvästä suunnatusta osakeannista.

Suunnatussa osakeannissa merkityt 495 598 uutta osaketta on rekisteröity kaupparekisteriin ja Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään arvo-osuusjärjestelmään 5.1.2021. LeadDesk Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä suunnatun osakeannin jälkeen on yhteensä 5 242 713 kappaletta.

Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North Growth Market Finland -markkinapaikalla arviolta 7.1.2021. Vastikeosakkeisiin kohdistuu luovutusrajoitus, jonka mukaan 65,9 prosenttia kaupan vastikeosakkeista vapautuu luovutusrajoituksesta 540 päivän jälkeen merkinnästä laskettuna, ja 34,1 prosenttia vapautuu luovutusrajoituksesta 180 päivän jälkeen niiden merkinnästä laskettuna.

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Yhtiö tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua suurivolyymisen asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin ja on kasvanut Pohjoismaiden johtavaksi pilvipalveluna tarjottavien asiakaspalvelu- ja myyntiohjelmistojen toimittajaksi. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 12,4 miljoonaa euroa. Ulkomaisen lisenssiliikevaihdon osuus ylitti kotimaisen lisenssiliikevaihdon vuoden 2019 aikana, ollen 52 % lisenssiliikevaihdosta.  LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. Yhtiöllä on toimistot seitsemässä maassa Euroopassa. LeadDesk-pilvipalvelua käyttää yli 1 000 asiakasta 34 maassa. www.leaddesk.com