LeadDesk Oyj:n suurimmat osakkeenomistajat yhtiöjärjestyksen muutoksen jälkeen

LeadDesk Oyj Yhtiötiedote 24.3.2023 kello 18.00

LeadDesk Oyj:n (”LeadDesk” tai ”Yhtiö”) yhtiöjärjestys sisältää velvoitteen, jonka mukaan Yhtiön osakkeenomistajan on ilmoitettava omistus- ja ääniosuutensa yhtiölle, kun osuus saavuttaa, ylittää tai vähenee alle 5, 10, 15, 20, 25, 30, 50 tai 90 prosentin taikka 2/3 yhtiön kaupparekisteriin rekisteröityjen osakkeiden tuottamasta kokonaisäänimäärästä tai osakkeiden kokonaismäärästä.

Seuraavassa taulukossa on esitetty LeadDesk Oyj:n osakkeenomistajat, joiden omistusosuus osakeomistuksella mitattuna ylittää tai saavuttaa 5 % yhtiöjärjestyksen muutoksen jälkeen. Tiedot perustuvat Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään osakasluetteloon 24.3.2023 sekä Yhtiölle toimitettuihin tietoihin. Tiedot sisältävät hallintarekisteröityjen osakkeenomistajien omistusosuudet siltä osin, kun ne on Yhtiölle ilmoitettu.

Osakkeenomistaja Osakkeiden lukumäärä Osuus kaikista osakkeista ja äänistä (1
VIKING VENTURE 27 AS (2 835 979 15,36
PUKKINEN LAURI JUHANI 660 994 12,15
OP FIN SMALL CAP 411 432 7,56
TIN Ny Teknik (2 394 000 7,24
Suurimmat osakkeenomistajat, yhteensä 2 302 405 42,30
Muut osakkeenomistajat (3 3 140 079 57,70
Yhteensä 5 442 484 100,00

1) Prosenttiosuudet ovat pyöristettyjä lukuja.

2) Omistus hallintarekisterin kautta

3) Muista osakkeenomistajista hallintarekisteröidyt osakkeenomistajat omistavat 769 595 osaketta, mikä vastaa 14,1 prosenttia kaikista osakkeista ja äänistä Yhtiössä.

Yhtiön osakkeenomistajien lukumäärä oli yhtiöjärjestyksen muutoksen jälkeen noin 2700 perustuen Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään osakasluetteloon per 24.3.2023.

Tietoa suurimpien osakkeenomistajien ilmoituksista löytyy Yhtiön internet-sivulta www.leaddesk.com suomeksi ja englanniksi.

LEADDESK OYJ

Lisätietoja:

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Konserni tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 28,1 miljoonaa euroa, josta ulkomaisen liikevaihdon osuus oli 58 %. Konsernilla on toimistot kahdeksassa maassa Euroopassa ja LeadDesk-pilvipalvelua käyttää noin 1 900 asiakasta ympäri maailmaa. LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. www.leaddesk.com