LeadDesk Oyj:n uudet osakkeet on otettu kaupankäynnin kohteeksi

Yhtiötiedote 14.8.2020 kello 9.00

LeadDesk Oyj tiedotti 1.7.2020 Nordcom Oy:n -yritysoston kauppahinnan maksuun liittyen toteutetusta suunnatusta osakeannista.

Suunnatussa osakeannissa merkityt 29 126 uutta osaketta on merkitty 29.7.2020 kaupparekisteriin ja otettu tänään kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. Annettuihin osakkeisiin kohdistuu luovutusrajoitus, joka on voimassa 12 kuukauden ajan osakkeiden merkinnästä laskettuna.

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Yhtiö tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua suurivolyymisen asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin ja on kasvanut Pohjoismaiden johtavaksi pilvipalveluna tarjottavien asiakaspalvelu- ja myyntiohjelmistojen toimittajaksi. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli 12,4 miljoonaa euroa. Ulkomaisen lisenssiliikevaihdon osuus ylitti kotimaisen lisenssiliikevaihdon vuoden 2019 aikana, ollen 52 % lisenssiliikevaihdosta.  LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. Yhtiöllä on toimistot seitsemässä maassa Euroopassa. LeadDesk-pilvipalvelua käyttää yli 700 asiakasta 34 maassa. www.leaddesk.com