LeadDesk Oyj on päättänyt hallituksen puheenjohtajan sitouttamiseen liittyvästä osakeannista

LeadDesk Oyj Yhtiötiedote 24.4.2023 kello 13.45

LeadDesk Oyj:n ("LeadDesk" tai "Yhtiö") hallitus on 22.3.2023 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen perusteella päättänyt 24.4.2023 Yhtiön hallituksen puheenjohtajalle suunnatusta osakeannista.

Suunnatussa osakeannissa tarjottiin merkittäväksi valtuutuksen mukaisesti 18.132 uutta osaketta ("Uudet Osakkeet"), joiden kokonaismerkintähinta on 200.000 euroa, ja osakekohtainen merkintähinta 11,03 euroa osakkeelta. Valtuutuksen mukaisesti merkintähinta ei alita LeadDeskin osakkeen Nasdaq Helsinki Oy:ssä kaupankäyntimäärillä painotettua keskihintaa viimeiseltä 30 päivältä ennen merkintäajan alkamista.

Uudet Osakkeet vastaavat 0,33 % prosenttia LeadDeskin kaikista osakkeista ennen Uusien Osakkeiden antamista ja 0,33 % prosenttia niiden antamisen jälkeen. Uusien Osakkeiden merkintähinta kirjataan LeadDeskin sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Osakeanti toteutetaan osana palkitsemista ja sitouttamistarkoituksessa, joten LeadDeskin osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiselle on Yhtiön kannalta painava taloudellinen syy.

Uudet Osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 31.7.2023. Osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet, kun osakkeet on rekisteröity ja kirjattu osakkeiden saajan arvo-osuustilille, arviolta 1.8.2023. LeadDeskin kaikkien osakkeiden lukumäärä on Uusien Osakkeiden rekisteröinnin jälkeen 5.460.616 osaketta. Uudet Osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä monenkeskisellä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla arviolta 1.8.2023.

LEADDESK OYJ

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Konserni tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 28,1 miljoonaa euroa, josta ulkomaisen liikevaihdon osuus oli 58 %. Konsernilla on toimistot kahdeksassa maassa Euroopassa ja LeadDesk-pilvipalvelua käyttää noin 1 900 asiakasta ympäri maailmaa. LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. www.leaddesk.com